افغانستانگزارش ها

شیخ عبدالحی حازم رئیس ارشاد، دعوت و سمع شکایات وزارت معارف ا.ا. به ولایت سرپل تشریف آورد.

ریاست معارف سرپل نشستی را با سفر رئیس ارشاد و دعوت وزارت معارف با حضور محمدیعقوب عبدالرحمن اکه والی سرپل، رؤسا و آمرین ادارات دولتی و با اشتراک کارمندان، آمرین و معلمین مکاتب اعم از ناث و ذکور و استادان مدارس راه اندازی نمود!

مولوی هدایت الرحمن صداقت معاون تدریسی ریاست معارف سرپل، درین نشست روی چالش ها و مشکلات این اداره اشاره کرده و گفت:” ولایت سرپل یکی از ولایات سرد سیر و دور دست کشور بوده که برای توجه و رشد معارف ضرورت دارد.”
وی همچنان افزود: “درین ولایت ۴۷۰ باب مکتب و ۶۵۰ باب مدارس و دارالحفاظ ها وجود دارد که برای ۱۵۰۰ بست جدید ضرورت می باشد تا کمبود آموزگاران بطور کامل مرفوع شود. ”
آقای صداقت از رهبری وزارت معارف خواست که، در قسمت مشکلات معلمین و معارف این ولایت توجه بیشتر نمایند.

داملا تاج محمد حقجو رئیس دفتر مقام ولایت، به نمایندگی از مقام ولایت تشریف آوری رئیس عمومی ارشاد و دعوت وزارت معارف را خیر مقدم گفته، از مسؤولان، استادان و اهل معارف خواستند که جهت پرورش و تربیه اسلامی اولاد این وطن از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزند.

شیخ عبدالحی حازم رئیس ارشاد و دعوت وزارت معارف، طی سخنرانی درین مجلس هدف سفر خود را درین ولایت؛ رساندن توصیه ها، ارشادات و پیام های وزارت معارف برای کارمندان، اهل معارف، مسؤولین و تطبیق فرامین امیرالمؤمنین رهبر ا.ا. عنوان نمود.

وی هدایات، توصیه ها و ارشادات وزارت معارف را مطابق رهنمود دین اسلام در راستای کاری برای اهل معارف استادان اعم از مرد و زن طی سمیناری تشریح کرد.

آقای حازم از معلمین ذکور و اناث جداً تقاضا نمود که به رهنمودهای این وزارت عمل نموده؛ تا خادم واقعی مردم و اولاد این وطن باشند. و با دعائیهٔ خیر رئیس‌ امربالمعروف ولایت سرپل به اختتام رسید.

صمیم کاکر ولایت سرپل

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button