افغانستانگزارش ها

نتایج امتحانات کانکور افغانستان امروز با حضور رهبری حکومت سرپرست اعلام گردید،سلیمان رابین از هرات،بلند ترین نمره را بدست آورد.

نتایج امتحانات کانکور شمولیت به موسسات تحصیلات عالی امروز اعلام شد، سلیمان رابین فارغ لیسۀ سلطان غیاث الدین هرات بلند ترین نمره این آزمون را بدست آورده است.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز شنبه 14 عقرب سال 1401 هجری خورشیدی در مراسم اعلام نتایج مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست و شماری دیگری از مقام ها شرکت داشتند .
مولوی عبدالسلام حنفی در صحبت هایش گفت: جای خوشی است که امتحان کانکور شمول در موسسات تحصیلات عالی، امسال درکمترین وقت به صورت شفاف ومدیریت بهتر در سراسر کشور برگزار و نتایج آن نیز اعلام شد.
وی گفت: این امتحان در سه دور برگزار شد، دور اول در 33 ولایت و دور دوم و همچنان دور سوم که امتحان متفرقه کانکور بود در کابل برگزار گردید.
معاون اداری ریاست الوزرا افزود: در مجموع در این امتحان 124 هزار و 928 داوطلب اعم از دختر و پسر ثبت نام کرده بود که از جملۀ اشتراک کنندگان، کسانی که امتحان را موفقانه سپری کرده باشند 84 هزار و 863 تن آنان در موسسات تحصیلات عالی و 36 هزار و 20 تن دیگر آنان در موسسات تحصیلات نیمه عالی جذب می شوند.
او از مسوولین و کارکنان ادارۀ ملی امتحانات و وزارت های تحصیلات عالی و معارف و همچنان نهاد های که در روند امتحانات کانکور تلاش کرده بودند،به قدردانی یاد کرد .
بعد پوهاند عبدالقدیرخموش سرپرست ادارۀ ملی امتحانات، در صحبتی در رابطه به روند امتحانات کانکور امسال و نتایج آن معلومات داد.
وی همچنان از شفافیت در این روند اطمینان داد و از حمایت رهبری امارت اسلامی در این راستا تشکر کرد و گفت: جای خوشی است که نسبت به سال های قبل امسال تا 30 در صد در پذیرش محصلان در موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی افزایش به عمل آمده است .
همچنان در این مراسم مفتی انعام الله سمنگانی رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، از مدیریت خوب و شفافیت در روند امتحانات کانکور به قدردانی یاد کرد و گفت که در گذشته روند برگزاری امتحانات کانکور و همچنان نتایج آن ماه ها را در بر می گرفت و خوشبختانه که امسال این روند در یک ماه صورت گرفت.
در جریان این مراسم هیئت تخنیکی ادارۀ ملی امتحانات، در حضورداشت معاون اداری ریاست الوزرا، نماینده گان وزارت های تحصیلات عالی و معارف و همچنان مسوولان نهاد های ذیربط، قفل بکس نتایج امتحانات را باز کردند و نتایج را اعلام کردند.
سلیمان رابین فرزند غلام جیلانی فارغ لیسۀ سلطان غیاث الدین هرات با کسب 355،4204 نمره مقام اول این امتحانات را دریافت کرد و در پوهنځی طب معالجوی پوهنتون هرات راه یافت.
همچنان در این امتحان محمد شبیر رسولی فرزند ناظرحسین از لیسه خاتم النبیین کابل، با اخذ 355،328 نمره جایگاه دوم را حاصل کرد و در پوهنتون طبی کابل راه یافت، هدایت الله احمدی فرزند عبدالمنان فارغ لیسه ریفال هرات، با کسب 354،0905 نمره جایگاه سوم را کسب کرد و در پوهنځی طب پوهنتون هرات راه یافت .
گفتنی است،که نتایج امتحان کانکور پس از چاشت امروز از طریق ویب سایت nexaresults.org ادارۀ ملی امتحانات، دراختیار شاملان امتحان و علاقمندان گذاشته می شود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button