افغانستانگزارش ها

فدراسیون نهاد های ژورنالستان ورسانه های افغانستان

پایان دور اول روند دیدار هیت مشترک ، با رسانه ها
هیت مشترک وزارت اطلاعات و فرهنگ و فدراسیون نهاد های ژورنالیستان و رسانه های افغانستان که بمنظور بازدید از رسانه های تصویری ، صوتی و چاپی توظیف گردیده بود، طی دو هفته گذشته با رسانه های دیداری ، شنیداری و چاپی در کابل دیدار و روی مشکلات و چالش های موجود بحث و تبادل نظر نمود.
یک منبع مربوط به فدراسیون نهاد های ژورنالیستان و رسانه های افغانستان میگوید که، این هیت مشترک که به اساس توافق فدراسیون و وزارت اطلاعات و فرهنگ ، تحلیل وارزیابی مشکلات فراه راه آزادی بیان ، دسترسی به اطلاعات و فعالیت آزاد رسانه ها را اغاز نموده ، با رسانه های تصویری ، صوتی ، خبر گزاری ها و شبکه های کیبلی در کابل دیدار ودر کنار ارزیابی مشکلات و چالش ها ، پیشنهادات و طرح های انها را نیز گرد آوری کرده است.
به قول این منبع ، هیت مشترک مشکلات کلی و همچنان چالش های ویژه شماری از رسانه ها را نشاندهی نموده و با مقامات مسوول در راستای حل آن اقدام خواهد کرد.
منابع نزدیک به فدراسیون همچنان از اغاز روند عملی حل مشکلات رسانه ها خبرداده و می افزایند که جزییات اقدامات عملی در راستای حل چالش های موجود، در اختیار رسانه ها و خبرنگاران قرار داده خواهد شد.
هیت مشترک با رادیو تلویزیونهای آریانا ، شمشاد، طلوع ،یک،نور، ارزو ، تمدن ،راه فردا،ژوندون،رسا ،سپوژمی، رادیو کلید، رادیو چنار، بیش از ده اژانس خبری ، شبکه ها کیبلی وشماری دیگر از رسانه ها دیدار کرده است.
وزارت اطلاعات و فرهنگ وفدراسیون نهاد های ژورنالیستان و رسانه های افغانستان میگویند که این روند ، منحصر به پایتخت کشور نبوده و به زودی در تمام ولایات نیز آغاز خواهد شد.
مداخله برخی ادارات در کار رسانه ها ، محدودیت نشر سریال ها ، فلم ها و برنامه های تفریحی ،مقروضیت برخی از ادارات دولتی از رسانه ها ،و چالش ها در فرا راه دسترسی به اطلاعات ، مشکلات مشترک رسانه ها خوانده شده اما هیت مشترک از مشکلات ویژه برخی از رسانه ها نیز خبر میدهد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button