افغانستانگزارش ها

د افغانستان برشنا شرکت : پرچاوی برق درکشور، ناشی ازمشکلات تخنیکی در ازبکستان می باشد.

در روزهای اخیر، پرچاوی برق درکشور، به خصوص درکابل، باعث بروز مشکلات برای شهروندان شده است.
این در حالی است،که با سردی هوا و گران بودن نرخ مواد سوختی، شهروندان بیشتر به انرژی برق متکی اند.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز دوشنبه 30 عقرب سال 1401 هجری خورشیدی انجنیر صفی الله احمدزی، رئیس عملیاتی شرکت برشنا، در یک نشست خبری در کابل گفت،که علت پرچاوی برق در کابل را مشکل تخنیکی دستگاه گازی در ازبیکستان دانست که با رفع این مشکل در آن کشور، این مشکل در افغانستان که بخش عمده برق مورد نیاز خود را از کشور های آسیای میانه منجمله ازبکستان وارد میکند ، نیز رفع خواهد شد.
در حال حاضر، مقدار برق موجود در افغانستان به شمول برق وارداتی، حدود ۸۵۰ میگاوات است.
همچنان دراین نشست خبری، سخنگوی ریاست برشنا به جمع آوری بیش از یک میلیارد افغانی قروض این شرکت، اشاره کرد.
حکمت الله میوندی گفت: در جریان دو ماه اخیر، ۵۵۴ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۴۹۸ افغانی، قروض تصدی ها و ادارات دولتی وارد حساب شرکت برشنا شده است و از زمان صدور حکم مقام عالی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان مبنی بر جمع آوری قروض آن شرکت، تاکنون مجموعاً مبلغ ۱ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۶۹۳هزار و ۹۲۵ افغانی از طریق وزارت مالیه، به حساب این شرکت انتقال یافته است.
مسئوولین این شرکت می افزایند،که از مجموع ۵۴۵مقروض، تاکنون ۲۰۱تن حاضر به پرداخت مبلغ ۴۵میلیون و ۵۲۵هزار و ۴۰۴ افغانی شده اند .
مسئولان این شرکت می گویند،از جمع ملکیت های غصب شده این شرکت،۴۰ منزل در ولسوالی سروبی ولایت کابل، ۶ منزل مسکونی بلخ ویک جریب زمین در مربوطات بغلان، از نزد غصب کنندگان، دو باره گرفته شده است و یک هزار و یکصد و چهل تن دیگر غرض پرداخت قروض شان، قسط شده است.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button