مقاله

زمستان؛ جهنمی برای مردم افغانستان

زمستان در افغانستان همیشه، با سختی روبرو بوده است،مردم افغانستان در فصل زمستان با مشکلات جدی روبرو می شوند، به همین دلیل فصل زمستان در این کشور از منفورترین فصول سال است. اما بعد از سقوط نظام جمهوریت در افغانستان و افزایش روز افزون بیکاری در کشور، باعث شده است، که امسال نیز مردم افغانستان زمستانی به مراتب سخت¬تر و با مشکلات بیشتر روبرو داشته باشند، در این نوشته به تعدادی از مشکلاتی که مردم افغانستان در زمستان با آن روبرو می¬شوند، را به بررسی می گیریم.
بیکاری: این روزا یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم افغانستان با آن دچار هستند، بیکاری است، بیکاری باعث می شود افت اقتصادی در خانواده ها به وجود آید و توانی برای خانواده ها برای امرار معاش وجود نداشته باشد، میزان بیکاری در افغانستان با به قدرت رسیدن ا.ا در افغانستان افزایش چشم گیری داشته است و یکی از دلایلی که زمستان امسال را برای مردم افغانستان سخت و نفس گیر می کند همین بیکاری است.
قیمتی: در کنار بیکاری روزافزون در میان مردم افغانستان، قیمتی و نرخ بالای مواد سوخت باعث شده است، که مردم افغانستان زمستان امسال را با مشکلات و مشقت های زیادی روبرو شوند. نرخ بلند مواد اولیه و همچنان نرخ بلند مواد سوختی امسال و در کنار اینها بیکاری برای مردم افغانستان زندگی در زمستان را دشوار نموده است.
بی توجهی مسئولین حکومتی: مسئولین حکومتی در افغانستان هیچ توجهی به بیکاری مردم افغانستان نداشته و همین موضوع باعث شده تا مردم از این بی توجهی بیشتر از پیش رنج ببرند، از طرف دیگر مسئولین در حکومت افغانستان در کنترول نرخ¬ها نیز ناکام بوده و نمی توانند، نرخ ها را مطابق به نیاز مردم افغانستان کنترول نمایند، این موضوع سبب شده است تا بسیاری از فروشنده های مواد اولیه در افغانستان و همچنین فروشنده های مواد سوختی فروش خویش را به نرخ دلخواه خویش انجاک دهند.
محمد خالد رحیمی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button