گزارش ها

ابتکار و خلاقیت ساخت یک عراده موتر توسط یک تن از باشنده‌های ولایت غور

مولوی علاوالدین کوهستانی باشنده قریه صوفک مربوطه شهر فیروزکوه مرکز غور می‌باشد او به ابتکار و خلاقیت خود‌ش یک عراده موتر نوع دستی خود‌ش را ساخته است.
به گزارش خبر گزاری توانا به نقل از آژانس باختر، آقای کوهستانی می‌گوید که از زمان طفولیت به ساخت وسایل و لوزام الکترونیکی علاقمند بوده و در کنار آموختن علوم دینی نیز مصروف ساخت وسایل الکترونیکی بوده است، او در دانش‌گاه جامی مقیم هرات نیز بعضی موضوعات را راجع به ساخت وسایل الکترونیکی آموخته است‌.
کوهستانی، پیش از اینکه به ساخت این موتر اقدام کند وسایل دیگر، مانند اسلحه‌ها کوتا بُرد، هواپیما که قابلیت پرواز در حدود ۱۰ کیلومتر را داشت باشد و نیز برق بدون مصرف را توانسته که بسازد.
او از سه‌ماه به این طرف سرگرم ساخت این موتر بود و توانسته تا این موتر را به راه بی‌اندازد وی می‌گوید در ساخت این موتر از وسایل دست داشته خود و وسایل موترسیکلت کار گرفته است، این موتر قابلیت حمل چهار نفر و یک مقدار بار را با مصرف کم دارد.
کوهستانی از اداره محلی غور و رهبری امارت اسلامی می‌خواهد تا بخاطر این مهارت‌اش وی را حمایت کنند، تا با خلاقیت و مهارت‌های خود مصدر خدمت برای جامعه و مردم‌اش شود.
همچنان کوهستانی می‌گوید اگر حمایت مالی شود تصمیم به ساخت یک هواپیما بدون سر نشین را نیز دارد.

 

رقیه محمدی – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button