مقاله

قدرت نمایی با خون بی گناهان

 

 

درین روزها نقاط مختلف افغانستان شاهد رویدادهای تروریستی بمب گذاری در کنار جاده ها و محلات مزدحم است که انفجار بالای واسطه سرویس نوع 808 در مزارشریف و انفجار در سرای صرافی شهر جلال آباد نمونه های آنست.

دو انفجار یاد شده در روزی صورت میگیرد که مشاوران امنیت ملی کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، روسیه و هندوستان در دهلی نو دورهم آمدند تا روی وضعیت افغانستان، نگرانی های ناشی از تروریزم و راه های جلوگیری از آن بحث و تبادل نظر نمایند.

درین روز باید انسانهای بی گناه به خاک و خون بغلطند، در خانه ها ماتم عزیزان شان بنشینند، شهر ا اندوه فراگیرد تا ظالمی اظهار موجودیت کند و به زبان تفنگ بگوید که نگرانی کشورهای منطقه از ناحیه فعالیت های گروه های تروریستی در افغانستان واقعیت دارد.

اینک چنین اعمال ضد انسانی را چه کسانی انجام میدهند، در نهایت روشن خواهد شد اما بحث این است که کشتن چند انسان بی گناه در بازار صرافی و یا سرویس شهری، میتواند خطری برای جهان پنداشته شود؟

فعالیت منظم شبکه های تروریستی که ظرفیت حملات بزرگ بین المللی را داشته باشند چنین نیست که شخصی مواد انفجاری را در گلدان کنار جاده و یا کراچی جابجا کند.

این گونه فعالیت ها در کشورهای بزرگی چون آمریکا، روسیه، بریتانیا، جرمنی و … نیز اتفاق افتاده و خواهد افتاد. پس باید ادعا کرد که آمریکا، بریتانیا، جرمنی و روسیه نیز تهدید تروریسم در برابر جهان اند.

انفجار مزار و ننگرهار تهدید جهانی تروریزم نه بلکه تلاش چند انسان منکر از انسانیت است که از هر فرصت استفاده نموده و با دهشت افگنی میکوشند افکار جهان را در رابطه به افغانستان دگرگون سازند.

این خفاشان کور ذهن و وحشی صفت حتی ظرفیت تروریست شدن را هم ندارند بکله حس دزدانی اند که خود را دزدان بزرگ جا میزنند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button