افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

حقانی وزیر امور مهاجرین: باید دفتر سازمان ملل متحد به مشکلات پناهجویان افغانستان توجه جدی نمایند.

خلیل‌الرحمن حقانی،سرپرست وزیر وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان در «جلسه هماهنگی میان واحدهای مرکزی و ولایتی وزارت امور مهاجرین» از تمام سازمان‌های کمک رسان به خصوص از سازمان ملل‌ متحد خواست که به مشکلات مهاجرین افغانستانی رسیده گی کنند.
به گزارش خبرگزاری توانا : امروز سه شنبه 29 قوس سال 1401 هجری خورشیدی جلسه هماهنگی میان واحدهای مرکزی و ولایتی وزارت امورمهاجرین وعودت کننده گان با اشتراک رهبری این وزارت،نهادهای ملی و بین المللی در کابل برگزار گردید.
در همین حال خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان گفت،که ما از تمام سازمان‌های کمک رسانی به خصوص از سازمان ملل‌ متحد می خواهیم،که در کنار ما به مشکلات مهاجرین رسیده گی کنند.
سرپرست وزارت امور مهاجرین افزود که مهاجرین افغان در کشور های همسایه از حق تعلیم،صحت بازمانده اند که باید برای این مهاجرین زمینه های تعلیمی فراهم سازی شود.
خلیل‌الرحمن حقانی بیان داشت،که با آمدن امارت اسلامی در کشور جنگ،فساد اداری و بیشترین مشکلات در افغانستان حل شده است.
وی از مسئولان وزارت مهاجرین و عودت کننده گان خواست،که کمک ها را برای بیجا‌شده گان داخلی به صورت شفاف تقسیم نمایند.
وی با اشاره بر زندانی ساختن بیش از دو هزار مهاجر غیر‌قانونی افغان توسط دولت پاکستان گفت،که ما از‌ کشور های همسایه می خواهیم،که مهاجرین غیر قانونی افغان را که زندانی ساخته اند،آزاد نمایند.
از سوی هم محمد اجمل،مدیر ارشد پروگرام های وزارت امور مهاجرین گفت،که این وزارت با سازمان های کمک‌رسان که در عرصه مهاجرین فعالیت می‌کنند،تفاهم نامه های را به منظور حل مشکلات مهاجرین و بیجاشده گان داخلی امضا می‌کند.
وی علاوه کرد،که بیش از یک میلیون شهروندان کشور در یک و‌نیم سال اخیر به کشور برگشته اند و بیش از دو میلیون بی جاشدگان داخلی وجود داشته است.
محمد اجمل افزود،که ریاست های مهاجرین در ولایات کشور وظیفه دارند، که بر تطبیق پروژه های انکشافی برای بی جاشده گان داخلی نظارت داشته باشند.
عبدالمقیم افغان،مسئول ریاست پالیسی و پلان‌گذاری وزارت مهاجرین گفت: این وزارت برای حل مشکلات بهتر بی‌جاشده گان داخلی و مهاجرین در کشور های پلان‌ها و پالیسی‌های جداگانه را در نظر گرفته است‌.
وی بیان داشت،که از این به بعد به صورت جدی از مهاجرت غیر قانونی به دیگر کشور ها جلوگیری خواهد شد،و وزارت مهاجرین از تمام شهروندان بیرون از کشور می خواهد تا دوباره به سرزمین خود برگردند زیرا وضعیت کشور شان بهتر شده است.
وی افزود،که شهروندان افغانستان با مهاجرت به دیگر کشور ها با مشکلات اجتماعی،اقتصادی روبرو می شوند.
وی تاکید بر کمک رسانی به مستحقین به صورت شفاف از طرف تیم های شناسایی وزارت مهاجرین شد و کارمندان را از برخورد سلیقه ای با مستحقین منع نمود.
این در حالی است که در روز های اخیر بیش از دو هزار مهاجر افغانستانی به دلیل نداشتن اسناد اقامتی توسط پولیس پاکستان در آن کشور دستگیر و به زندان انداخته شده اند.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button