افغانستانگزارش ها

بیش ازبیست ودو هزارگدا از نقاط شهر کابل، جمع‌آوری گردید.

کمیتۀ جمع‌آوری گداها،از آغاز این برنامه تا ششم جدی سال‌روان، بیش از بیست ودو هزار و یک صدوبیست وپنج گدا را از مناطق مختلف شهر کابل، جمع‌آوری نموده است.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز چهارشنبه 7 جدی سال 1401 هجری خورشیدی معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است،که از میان گداهایی جمع‌آوری شده 11 هزار و 431 آن زنان هستند،که پس از ارزیابی چهار هزار و 839 تن آنان مستحق و شش هزار و 592 تن دیگر شان گداهای حرفه‌ یی شناسایی شده‌اند.
درهمین‌حال، از میان این گداها، دو ‌هزار و 545 تن آن مردان استند که پس از ارزیابی 899 تن آنان مستحق و یک‌هزار و ۶۴۶ تن دیگر شان گداهای حرفه‌ یی اند.
هم‌چنان، درمیان گداهای یاد شده، هشت‌هزار و 149 کودک نیز شامل است که سه هزار و 202 تن آنان مستحق، چهار هزار و 883 تن گداهای حرفه‌ یی و 64 تن دیگر شان بی‌سرپرست هستند،که کودکان بی‌سرپرست پس از بایومتریک به مراکز آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی، فرستاده می‌شوند.
دراین مراکز،علاوه براعاشه به کودکان بی‌سرپرست، زمینۀ آموزش نیز برای شان فراهم می‌شود.
این در حالی است،که جمعیت هلال احمر افغانی چندی قبل، روند توزیع کمک‌های نقدی به گداهای مستحق در شهر کابل را، آغاز نمود،که تا کنون صدها تن از این کمک‌ها مستفید شده‌اند.
دراین برنامه، برای هرعضو خانواده‌های گدا 2000افغانی درهرماه توزیع می‌ گردد.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button