جهانگزارش ها

سال 2023 سرنوشت سازترین سال درگیری اوکراین و روسیه

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، سال 2023 را تعیین کننده ترین سال رویارویی با روسیه عنوان کرده است.

به گزارش خبر گزاری توانا؛ ولدیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در یک پیام ویدیویی که، در صفحه‌ی رسمی‌اش نشر کرده گفته است که، سال 2023 در نبرد با روسیه تعیین کننده ترین سال خواهد بود، وی در این کلیپ ویدیویی افزوده که، ما در این سال به آموزش نیرو های نظامی و امنیتی خویش ادامه داده، میدانیم که، در زمستان چه خطرات و مشکلات سد راه ما وجود داشته و چگونه می‌توانیم به حل این چالش ها اقدام کنیم.

علاوه بر این رهبر اوکراین، به حالت های متشنج نیروهای نظامی اوکراین در منطقه‌ی کرمنایا و آرتموفسک نیز اشاره کرد. گفتنی است که، آرتموفسک تحت کنترول كی‌یف بوده و  مرکز مهم حمل نقل برای نظامیان اوکراینی در دونباس محسوب‌ شده که‌، در این منطقه درگیری‌های شدید بین جنگجویان اوکراینی و روسی جریان داشته و همواره این مرکز از سوی نیروهای اوکراینی مورد هدف قرار گرفته، و نظامیان اوکراینی تلاش می‌کنند که، از خط دفاعی این مرکز عبور نمایند.

قابل ذکر ایت که، نبرد بین اوکراین و روسیه در 24 فبروری، 2021 زمانی آغاز شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، این جنگ را آزاد سازی افرادی عنوان کرد که، به مدت هشت سال مورد نسل کشی و زورگویی کی‌یف قرار داشتند.

شمین  نجرابی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button