افغانستانجهانگزارش ها

حبس بیش از ۳۰۰ زن و کودک مهاجر افغان در پاکستان

بیش از ۳۰۰ زن و کودک افغان در کنار زندانی های خطرناک در کراچی پاکستان به حبس به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ کمیسیون ملی‌حقوق بشر  پاکستان، در گزارشی گفته است که، دستکم ۱۳۹ زن و ۱۶۵ کودک افغان که بیشتر آنها برای مداوا و کار به پاکستان آمده‌ بودند،  به علت نداشتن مدارک قانونی توسط پولیس، در کراچی گرفتار شده و اکنون در زندان به سر می برند. گفتنی است، در حدود ۱۱۱ کودک افغان بین سنین ۱۴ تا ۱۸ ساله که اکنون‌، در مرکز اصلا‌ح‌ نوجوانان شهر کراچی، همرای با متهمان  خطرناک زیر یک سقف زندانی هستند. بر اساس گزارشات ۹۳درصد این کودکان، برای دریافت کار از راه‌های غیر قانونی به این کشور آمده اند. گفته شده است که، ۲۵.۸ درصد این زندانیان وکیل مدافع دارند.

منزه کاکر وکیل مدافع زندانیان افغان، در کراچی گفته که، در حال گفت‌وگو با مقامات بلند رتبه پاکستانی است، تا هر چه زودتر زندانیان افغان را رها ساخته و به کشور برگردانند. به همین ترتیب سید عبدالجبار تخاری نماینده‌ی کنسولی ا.ا. افغانستان در کراچی گفته است که، برای رهایی زندانیان افغان بامقامات کراچی صحبت کرده است.

این در حالی است‌ که، با رویکار آمدن ا.ا در افغانستان و افزایش بیکاری شهروندان در این کشور، بیشتر باشندگان آن به کشورهای جهان به‌ویژه پاکستان و ایران مهاجر شده اند.

شمین  نجرابی  خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button