افغانستانگزارش ها

مجمع عمومی علمأ و متنفذین  تشیع افغانستان نشستی را در مورد اوضاع جاری کشور شکست و تهاجم قشون سرخ  شوروی از افغانستان امروز  در کابل برگزار نمودند.

شماری از عالمان دین در  محفلی  به «مناسبت از سالروز تهاجم قشون سرخ شوروی به افغانستان» در کابل برگزار نموده بودن، می گویند،که جامعه جهانی، کشور های همسایه و مسلمان باید امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند تا روند زندگی عادی و طبیعی در افغانستان مهیا شود.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز پنجشنبه8 جدی سال 1401 هجری خورشیدی به مناسبت از سالروز شکست و تهاجم قشون سرخ شوروی در افغانستان و اوضاع جاری کشور مجمع عمومی علما ومتنفذین تشیع افغانستان محفلی را با حضور شماری از علمادین کابل برگزار نمودند.
سید حسن فاضل زاده، رئیس عمومی مجمع علما و منتفذین تشیع گفت: متاسفانه بعد از یک دهه مبارزه مردم افغانستان در مقابل شوروی که باعث اخراج آنها شد، احزاب بین خود درگیر شدن که این درگیری ضربات جبران ناپذیری را بالای مردم افغانستان وارد ساخت.
آقای فاضل زاده گفت،که خروج ناتو و آمریکا برای دنیا ثابت ساخت،که مردم افغانستان تجاوز را تحمل نمی کنند.
وی بیان داشت،که جامعه جهانی،کشور های همسایه و مسلمان باید ام ارت اسلامی را به رسمیت بشناسند تا روند زندگی عادی و طبیعی در افغانستان مهیا شود.
فاضل زاده افزود،کرد از موسسات مختلف بین المللی می خواهیم که کشور های غربی را ترغیب کنند، تا آنان سفارت خانه های شان را در پایتخت بازگشایی کنند.
وی گفت،که از مقامات ام ارت اسلامی می خواهیم،که در راستای بازگشای مراکز دخترانه شفاف سازی کنند و روند بازگشایی مراکز دخترانه را تصریح ببخشند.
محمد حسین عارفی، عضو مجمع علما و منتفذین گفت: تجاوز اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان از یک نگاه باعث انسجام و اتحاد در بین شهروندان کشور شد، وقتی تجاوز صورت گرفت شیعه و سنی همه در مقابل تجاوز شوروی مقاومت کردند،که بلاخره باعث شکست شرم‌آور این ابرقدرت در آن زمان گردید.
وی بیان داشت،که علت تجاوز شوروی بر افغانستان رقابت با غرب بود و بر هدف دست گرفتن نقطه استراتژیک که افغانستان است در کشور ما حمله کردند.
این عضو از مجمع علما تشیع گفت،که دفاع و انقلاب مردم افغانستان در مقابل شوروی باعث شد تا کمونیست ها در سرتاسر دنیا با شکست و نابودی مواجه شوند.
وی علاوه کرد،که خواست مردم این است که تمام مراکز آموزشی باید بروی دختران باز شود چون نیم از پیکره جامعه را دختران تشکیل می دهد.
محمد حسن احمدی، عضو دیگر از مجمع علما گفت: آمریکا در طول بیست سال اشغال خود در پی جدا سازی افغانستان از پیکره جهان اسلام بود،اما با مجاهدت های مردم افغانستان آمریکا بی شرمانه اخراج شد.
وی افزود،که خواست تمام شهروندان از ام ارت اسلامی ایجاد حکومت همه شمول است.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button