جهانورزش

فوق ستاره وارد شرق شد

کریستیانو رونالدو ستاره بی بدیلی دنیایی فوتبال، بعد از قرارداد خیره کننده ای ۴۰۰ میلیون یورویی دو ساله با باشگاه النصر عربستان سعودی امروز سه شنبه ۱۳ جدی، وارد ریاض گردید.

به گزارش خبرگزاری توانا: کریس رونالدو یکی از درخشان ترین ستاره های فوتبال در دو دهه گذشته و کاپیتان تیم ملی پرتغال بعد از عقد گران ترین دستمزد تاریخ فوتبال (سالانه ۲۰۰ میلیون یورو) امروز مراسم معارفه اش را در حضور ۳۰ هزار هوادار تیم النصر در ورزشگاه «مرسول پارک ریاض» برگزار کرده است.

هر چند انتقال رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان به لیگ عربستان سعودی غیر قابل انتظار بود. اما، روند جذب فوق ستاره های فوتبال جهان در لیگ فوتبال این کشور جز استراتژی مهم دولت عربستان است تا آنجا که امیر عربستان وعده انتقال لیونل مسی رقیب بی چون و چرای رونالدو را به این کشور در آینده نزدیک داده است.

به نقل از اطلاعات منتشر شده باشگاه النصر سود بی سابقه ای از جذب این ابر ستاره فوتبال (رونالدو) داشته است. بر اساس آمار ها بعد چند روز عقد قرار داد با کرستیانو تعداد دنبال کنند گان صفحه رسمی باشگاه النصر از ۸۰۰ هزار دنبال کننده به ۷ میلیون رسیده است، همچنین در طی سه روز گذشته این باشگاه از فروش پیراهن شماره ۷ کریس رونالدو سه میلیون ریال عربستان درآمد داشته است.

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو، در یک خانواده فقیر در پرتگال به دنیا آمد که در هنگام تولد اش پدر و مادرش از شدت فقر در به دنیا آوردنش دچار تردید بودند، رونالدو فوتبال را در کشور خود با تیم اسپورتینگ آغاز نمود و سپس در باشگاه منچستر یونایتد در شهر لندن توپ زد این بازیکن در لیگ جزیره انگلستان توانست یا منچستر لیگ قهرمانان اروپا را فتح نماید و اولین توپ طلای خودش را کسب کند، سپس با شکستن رکورد نقل و انتقالات در سال ۲۰۰۹ به عنوان گران ترین بازیکن به رئال مادرید اسپانیا پیوست و بهترین دوران فوتبالی خودش در حدود یک دهه در لالیگای اسپانیا با اضافه نمودن انواع افتخارات به کلکسیون افتخارات اش سپری کرد، بعد از رئال مادرید روانه ای ایتالیا شد و قهرمانی را در لیگ سریا ایتالیا را با تیم یوونتوس ایتالیا جشن گرفت و در نهایت مجددا در آخر ین روز های حضورش در اروپا به منچستر یونایتد برگشت ولی دیگر نتوانست روز های آفتابی گذشته را با این باشگاه تکرار نماید. رونالدو که به احتمال غالب آخرین حضورش در جام جهانی را در قطر تجربه میکرد از جدایی اش از تیم منچستر یونایتد خبر داد. و در نهایت تیم النصر عربستان سعودی طی یک قرار دو ساله به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو این ستاره تکرار نا ناشدنی فوتبال جهان را جذب نمود. کرستیانو رونالدو بر علاوه سایر افتخارات اش پنج بار با کسب توپ طلا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان شناخته شده است و برند CR7 (کریستیانو رونالدو ۷) از برند های مهم در اروپا به شمار میرود.

حسین رسولی – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button