افغانستانجهانگزارش ها

احتمال حمله پاکستان به افغانستان

منابع مردمی از مناطق مرزی میگویند که احتمال حمله نظامی اردوی پاکستان طی ۷۲ ساعت آینده به افغانستان وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری توانا به نقل از اسپوتنیک ، تحرکات گسترده تانک ها و ادوات زرهی پاکستان به سمت مرزهای افغانستان رصد شده است و هم اکنون پرواز گسترده طیاره های بدون سرنشین کشفی اردوی پاکستان بر فراز برخی مناطق افغانستان دیده شده است.
با این‌حال برخی مقامات نظامی پاکستان در اظهارات احتمال انجام عملیات نظامی را در خاک افغانستان به قول خودشان بر علیه پناه گاه های طالبان‌ پاکستان بعید ندانسته اند و دولت پاکستان در آخرین نشست شورای امنیت ملی آن کشور احتمال عملیات نظامی در خاک افغانستان را تایید کرده است.
این خبرگزاری نیز می‌افزاید به نقل از معلومات استخباراتی در عملیات احتمالی پیش رو نخست ، مواضع نیروهای تحریک طالبان توسط نیروی هوایی بمباران و از بین برده خواهد شد.
این ور حالی است که، ند‌پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تنش بین نیروهای پاکستان و گروه تحریک طالبان‌ پاکستان این کشور از طرح حمله دولت اسلام‌آباد در خاک افغانستان حمایت کرد.
وی پس از اظهارات وزیر کشور پاکستان درباره احتمال عملیات نظامی در خاک افغانستان علیه تحریک طالبان پاکستان کشورش گفت پاکستان حق مشروع دفاع از خود در برابر تروریسم را دارد.
روزنامه «داون» پیش‌تر گزارش داد 15 میلیون دلار از بودجه دفاعی سال 2023 آمریکا برای بهبود وضعیت امنیتی مرز میان پاکستان و افغانستان تخصیص داده شده است.
پیش از این نیز «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان هم گفته بود که آمریکا با پاکستان برای مبارزه با هراس افکنی از خاک افغانستان همکاری می‌کند.
رقیه محمدی    خبرگذاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button