افغانستانگزارش ها

انتقام در خور ستایش

آیات و احادیث بیشماری به حقوق مردم بالای حکومت در جامعه اسلامى پرداخته‌ و حقوق مردم بالای حکومت را مشخص کرده‌اند؛ که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

-تامین عدالت

– اجراى مقررات الهى در عرصه‌هاى گوناگون

– آموزش و تربیت کردن مردم

– توزیع عادلانه بیت‌المال

– تامین امنیت به ویژه براى ستمدیدگان

– دفاع از مرزهاى کشور در برابر دشمنان

– سازش و مدارا با مردم

– حفظ نظم و انضباط اجتماعى

– جلوگیرى از تجاوز به حقوق مردم

– مشاوره با آنان در تصمیم‌گیری‌ها

دیده می‌شود؛ که از تامین امنیت تا حفظ نظم اجتماعی و جلو گیری از تجاوز به حقوق مردم، بخش‌های مهم حقوق مردم بالای حکومت اسلامی را می‌سازد، بدین معنی که حکومت مکلف است، شرایط زندگی در فضای امن و به دور از حق تلفی و تجاوز را برای مردم مساعد کند.

این امر ایجاب می‌کند، تا حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی، شب و روز در تلاش تامین امنیت و آرامش برای مردم باشند. امنیت و آرامش به چند گونه اقدام و تدابیر بستگی دارد:

_ جلوگیری از اعمالیکه سبب برهم خوردن امن و نظم عامه شده و یا هم زندگی مردم را به مخاطره می‌اندازد.

_ محاکمه عادلانه مجرمینی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند.

_ مجادله با آنانی‌که اسلحه برداشته و در پی برهم زدن امنیت و گرفتن جان مردم‌اند.

خداوند (ج) در قران کریم چنین میفرماید:

إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ( سوره مایده 33)

ترجمه:

(جزای کسانی که با خدا و پیامبرش جنگ می‌کنند؛ و در زمین به فساد می‌کوشند، فقط آن است که کشته شوند، یا بردار گردند، یا دست‌ها و پاهای‌شان یکی از چپ و یکی از راست بریده شود، یا از سرزمین خود تبعید شوند. اینها رسوایی‌شان در این جهان است و در آخرت نیز به عذابی بزرگ گرفتار آیند).

یکی از اساسی‌ترین وظایف حکومت همین است، که با فساد پیشه‌گان و ستم‌کنندگان بر مردم بجنگد و آنها را از پا در آورد، زیرا کوتاهی در سزای ظالمان، قرار گرفتن در برابر مظلومان است.

شیخ سعدی فرموده است که کرم در حق ظالمان، ستم است بر درویشان

این بزرگ‌مرد چه زیبا و به جا فرموده است؛ ظالم را مهلت دادن در واقع دوام دادن به ظلم وحق تلفیست.

امروز داعشی که در برابر مردم می‌جنگد، هوتل‌ها، شفاخانه‌ها، مساجد و فرودگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد، همان دشمن خدا و رسول خداست، که در زمین فساد می‌کند و حتی حق زندگی را از مردم می‌گیرد.

نیروهای امارت اسلامی اینبار با درک مسوولیت در برابر مردم به عملیات قاطع و پیروزمندانه در برابر این گروه خوارج دست زده و سه پایگاه آنها را در ولایات کابل و نیمروز مورد هدف قرار دادند، تا انتقام خون شهدای بی‌گناهی را بگیرند، که در فرودگاه کابل و هوتلی در شهر نو جان باخته بودند.

 

نیروهای بیدار امارت اسلامی دیروز چهارشنبه (چهارده جدی) مخفی‌گاه‌های داعش را در دو منقطه کابل ( قلعچه و شهدای صالحین ) و یک قرارگاه دیگر در شهر زرنج ولایت نیمروز را از بین بردند.

 

در این عملیات ۸ عضو داعش کشته و ۷ تن دیگر دستگیر شده‌اند.

مردم افغانستان در حالیکه از این عملیات و شجاعت نیروهای امنیتی استقبال و حمایت می‌کنند، از حکومت می‌خواهند؛ آنانی را که زنده دستگیر کرده‌اند، به گونه علنی در برابر چشمان مردم طوری مجارات کنند، که درس عبرتی برای فساد پیشه‌گان دیگر و مایه آرامش برای مردم افغانستان باشد.

آنچه مهم‌تر از همه است؛ این که همکاری مردم می‌تواند، کمک خوبی برای از میان بردن فساد و فساد پیشه‌گان باشد.

بیائید در قسمت تامین امنیت و دفاع از حقوق مردم، نیروهای شجاع امنیتی خویش‌را همکاری کنیم.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button