افغانستانجهانگزارش ها

اعتراف که دردسر ساز شد، نخست وزیر بریتانیا از اظهار نظر عاجز است.

واکنش های تند که پس از اعتراف شهزاده هری عضو خاندان پادشاهی بریتانیا، مبنی بر کشته شدن ۲۵ تن در افغانستان باعث شده تا نخست وزیر این کشور راجع به سقم و صحت این قضیه لاجواب بماند.

به گزارش آژانس خبری توانا: پس از اعتراف روز گذشته قتل ۲۵ شهروند افغانستانی شهزاده هری از اعضای خانواده ای شاهی در انگلستان، با سیل از واکنش ها روبرو شده است.
شهزاده هری به گزارش «روزنامه ایندیپندیت» اظهار نموده که هنگام کشتن این افراد آنها را به چشم مردم نه، بلکه؛ مانند مهره شطرنج تصور می نمودم.

در بحبوحه از انتقادات در قبال این اعتراف، انس حقانی از اعضای ارشد ا. ا. افغانستان، در صفحه تویتی خود نوشت: شما در این جنگ مغلوب شدید و امیدوارم که تاریخ بشریت این جنایت ها را به یاد داشته باشد. آقای حقانی همچنان خطاب به «شهزاده هری» نوشت: شما نجابت اعتراف را داشتید و در حقیقت هم مردم افغانستان برای شما و رهبران سیاسی تان مانند مهره شطرنج بودند. این عضو ارشد حکومت سرپرست می افزاید: هیچ توقعی از دادگاه های بین المللی و سازمان های حقوق بشری جهت به دادگاه کشیدن این عاملان جنایات بشری در افغانستان ندارد.

در ادامه این واکنش ها امروز ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا، و سن بل فرمانده بازنشسته قوای هوایی انگلستان راجع به این موضوع اظهار نظر نمودند. سن بل، ادعا دارد کشته شدن ۲۵ نفر می تواند نادرست تفسیر شود و اینکه هیچ کسی در میدان جنگ به کشتن کسی افتخار نمیکند، یا مس کشی یا کشته میشی. از سوی دیگر نخست وزیر بریتانیا، از نیروی های مسلح این کشور سپاس گزاری میکند و راجع به اعتراف شهزاده هری ودرستی قتل ۲۵ اتباع افغانستانی لب به سخن نمی گشاید.

حسین رسولی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button