جهانگزارش ها

آمادگی دبیرکل سازمان‌الملل برای حل منازعه روسیه و اوکراین

معاون دیبرکل سازمان الملل از آمادگی انتونیوگوترش برای حل نبرد بین کی‌یف و مسکو خبر می‌دهد.
به گزارش‌ خبرگزاری‌توانا: به نقل از اسپوتنیک؛ ماری دی‌کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به روز جمعه از آمادگی انتونیو گوترش برای حل منازعه بین اوکراین و روسیه خبر داد.
وی گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه قرائنی مبنی بر توقف نبرد بین مسکو و کی‌یف وجود نداشته و منطق نظامی حاکم است و فضا برای گفت‌وگو بین روسیه و اوکراین خیلی محدود می‌باشد. وی در ادامه سخنانش افزود: تمام جنگ‌ها پایان می‌یابند و این نبرد هم خاتمه خواهد یافت. روسیه، اوکراین و جهان هم نمی‌توانند به ادامه این نبرد اجازه دهند.
وی علاوه کرد که، دبیرکل سازمان ملل متحد بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان‌ ملل آمادگی برای پایان دادن به حل این نبرد را دارد.
ولادیمیرپوتین، رییس جمهور روسیه هدف این جنگ را آزاد سازی مردمی عنوان کرد بود که به مدت هشت  سال تحت نسل کشی، آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند. لازم به ذکر است که، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه‌ی روسیه هم گفته است که هرگونه محموله و کاروان تسلیحات برای نظامیان اوکراینی هدف مشروع برای ارتش روسیه نیز پنداشته می‌شود.
از آغاز نبردها بین روسیه و اوکراین از ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۱ تاکنون آمریکا و کشور‌های غربی ضمن کمک های تسلیحاتی برای ارتش اوکراین تحریم‌های زیادی را علیه روسیه نیز اعمال کرده‌اند.

شمین نجرابی خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button