افغانستانجهانگزارش ها

اوچا: دمای هوا در افغانستان تا آخر هفته به منفی ۳۵ درجه می‌رسد

خبر‌گزاری توانا: دفتر هماهنگی برای کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل (اوچا) می‌گوید که دمای هوا در اواخر هفته روان در بخش‌هایی از افغانستان به منفی ۳۵ درجه خواهد رسید.
این نهاد روز جمعه ( ۲۳ جدی ۱۴۰۱ ) با نشر توییتی گفته است که، سازمان ملل و شرکای این نهاد در حال ارائه‌ی حمایت زمستانی از جمله مواد گرمایشی، پول نقد برای سوخت و لباس گرم برای خانواده‌ها هستند؛ اما، به گفته این نهاد، ممنوعیت کار زنان به‌شدت توزیع کمک‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.
این در جالیست که، ا.ا.ا. کار زنان در نهادهای کمک‌رسان را منع کرده‌اند و در پی این تصمیم برخی از نهادها فعالیت شان را تعلیق یا محدود کرده‌اند.
به گفته این سازمان در سال جاری بیش از ۲۵۰ خانواده در اثر ناامنی‌ها بیجا شده‌اند و بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی شدید مواجه‌اند و نیاز به کمک دارند. همچنین ۷۹ درصد خانواده‌ها در افغانستان به امکانات کافی گرمایشی دسترسی ندارند.
شایان دکر است که پیش از این اداره هواشناسی تحت اداره ام/ارت اسلامی از سرازیر شدن موج سرمای شدید در برخی از ولایت‌های افغانستان خبر داده بود و طی روزهای اخیر اکثریت ولایت‌های افغانستان به‌شمول کابل این‌روزها هوای سرد را سپری می‌کنند و این وضعیت کار را برای گرسنگان دشوارتر خواهد کرد.

رقیه محمدی    خبرگذاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button