افغانستانگزارش ها

حکومت امارت اسلامی جرایم مالیاتی تمام رسانه‌های داخلی را معاف کرده است.

با سیر نزولی فعالیت رسانه یی در افغانستان و ضعف اقتصادی رسانه ها، با درخواست مکرر مسوولان رسانه یی مبنی بر معافیت مالیات و جرایم مالیاتی از طرف ا.ا.ا. به تازگی عبدالحق حماد رییس نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طی رشته تویتی از معافیت جرایم مالیاتی بر رسانه های داخلی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری توانا: روز دوشنبه، ۲۶ جدی سال جاری، عبدالحق حماد رییس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگی ام/ارت اسلامی در حساب توییتری خود از معافیت جرایم مالیاتی رسانه‌های داخلی خبر داد. آقای حماد همچنان، در این توییت از پرداخت باقی مالیات رسانه‌ها نیز طی اقساط سه‌ساله خبر داده است.
این در حالی است که، پس از حاکمیت ام/ارت اسلامی، بسیاری از رسانه‌ها در کشور با بحران مالی مواجه شده‌اند و این وضعیت دلیل عمده‌ تعطیلی بسیاری از رسانه‌ها دانسته می‌شود.
پیش از این، عبدالحق حماد گفته بود که، هیچ رسانه‌ای از سوی ام/ارت اسلامی بسته نشده و دلیل سقوط برخی از رسانه‌ها را به مشکلات اقتصادی مرتبط دانسته بود.
به‌گفته او، سه دلیل عمده، از جمله توقف حمایت مالی از سوی دونرها، فرار مسوولین رسانه‌ها و توقف درآمد از راه تبلیغات باعث سقوط شماری از رسانه‌ها شده است.
حماد در عین زمان گفته است که براساس آخرین سروی آن‌ها، در حال حاضر 165 رسانه صوتی و 55 تلویزیون در سراسر کشور فعالیت دارند.

 

مجتبی خوشیوال – خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button