جهانگزارش ها

قصد نداریم علیه افغانستان عملیات نظامی انجام دهیم

وزیر خارجه‌ی پاکستان اعلام کرد که، اسلام آباد قصد ندارد علیه خاک افغانستان عملیات فرامرزی را برای ازبین بردن گروه‌‌های‌ تروریستی‌ راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری ‌توانا؛ بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه‌ی پاکستان درحاشیه‌ نشست اقتصادی داووس، که به روز شنبه (اول جدی، ۱۴۰۱) در اسلام‌ آباد پایتخت این کشور برگذار شده بود گفت:

«ارتش پاکستان قصد ندارد عملیات بیرون مرزی را علیه خاک افغانستان برای از بین گروه‌های تروریستی انجام دهد».

زرداری همچنان افزود: « پاکستان برای از بین بردن مستقیم گروه‌های دهشت‌افگن در خاک افغانستان در صورت عدم جلوگیری از تروریسم فرامرزی بدان معنی نیست که پاکستان علیه خاک افغانستان عملیات فرا مرزی را انجام دهد».

او علاوه کرد که، در حال حاضر یگانه گزینه‌ی درست برای نابودی تروریسم درافغانستان حمایت از حکومت سرپرست در افغانستان است تا این حکومت بتوانند ظرفیت خود را در برابر گروه‌های دهشت افگن افزایش دهد.

وی گفت «ما مایلیم برای ریشه‌کن کردن تروریسم در افغانستان از حکومت در این کشور حمایت کنیم چون این راه مشروع‌ترین گزینه برای پاکستان در امر ازبین بردن تروریسم می‌باشد».

این درحالی است که، همواره ا.ا افغانستان ادعاهایی مبنی بر موجودیت گروه‌های هراس‌افگن و فعالیت آنها را در خاک این کشور بی‌اساس خوانده است.

و اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری حملات تروریسی انجام نخواهد شد.

شمین نجرابی    خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button