افغانستانصحتگزارش ها

بیمارستانی در ولایت قندز موفق به جراحی تومور مغزی شد

پزشکان در بیمارستان خصوصی «البیرونی» در ولایت قندز برای نخستین بار از عمل موفقیت آمیز «تومور مغزی» در کاسه سر یک مرد خبر می داد.

 

به گزارش آژانس خبری توانا؛ برای اولین بار، در شمال شرق کشور داکتران از جراحی «تومور مغزی» خبر میدهند.

پزشک جراح این تومور در مورد این جراحی می گوید: “نخستین بار است که عمل جراحی تومور مغزی را در سطح شمال و شمال شرق افغانستان او توانسته انجام بدهد” این متخصص همچنین می افزاید که عوامل پیدایش این گونه تومور های مغزی را: دود باروت، شعاع آنتن ها، ضربه های مغزی و ژنیتیکی می داند. این پزشک از عمل موفقیت آمیز این تومور احساس خوشی نموده و زمینه تداوی این مریضی ها را در کشور سهولت ویژه برای شهروندان می داند.

مسؤلان شفاخانه «البیرونی» در ولایت قندز که این اقدام را انجام داده اند می گویند: شخص مریض یک مرد ۶۵ ساله از ولایت تخار بود و تومور مغزی به اندازه ۲۰۰ گرام در کاسه سر اش موجود بود و این عمل از پیچیده ترین جراحی های پزشکی به حساب می آید.

تومور مغزی از جمله بیماری های حاد است که تداوی و جراحی آن در کشور بسیار نادر می باشد. در همین حال خانواده این مریض می گویند: ”

دو سال است که، برای تداوی مریض شان به شفاخانه های مختلف مراجعه می کنند و حتی به کشور پاکستان نیز رفته اند اما، از جانب داکتران جواب رد شنیده اند” این خانواده در حال حاضر از این جراحی ابراز خوشحالی کرده و از پزشکان بیمارستان البیرونی سپاسگزاری می کنند که شهروندان افغانستان را از سفر به خارج از کشور برای درمان این مریضی ها رهایی بخشیده اند.

 

حسین رسولی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button