افغانستانگزارش ها

شکایت پایتخت نشینان از افزایش بهای مواد سوختی در روز ها گذشته

شماری از باشندگان کابل از افزایش بهای مواد سوختی در یک هفته ی پسین خبر می دهند و می گویند که به سبب ناداری و مشکلات اقتصادی ،توان خرید این مواد را ندارند و مجبور هستند که زمستان را در سرما سپری کنند .

نصیر احمد ۴۵سال سن دارد و پدر شش فرزند است .او که به یکی از گاز فروشی های خیر خانه ی کابل آمده است تا گاز خریداری کند ،می گوید “قیمت گاز در بیش تر از یک هفته ی پسین افزایش یافته و من نمی توانم ضرورت های زندگی خود را تأمین کنم “.

 

نصیر احمد در ادامه گفت که یک هفته پیش،گاز را کیلوی ۶۰افغانی می خرید ؛اما امروز مجبور است که هر کلیو گاز را ۸۰افغانی بخرد و چون پول کافی ندارد ،ناگزیر است که نیم کیلو گاز بخرد .

 

نصیر احمد که از حالت دشوار کنونی به تنگ آمده و چاره ای جز تحمل ندارد ،می افزاید “در جاده های شهر با کراچی کار می کنم .همسرم مریض است و روزی بیش تر از ۱۵۰ افغانی کار نمی کنم ،نمی دانم چگونه از عهده ی این مصارف برایم ؟ ”

 

ابولفضل ،باشنده کابل و راننده تاکسی است .او در گفتگو با خبرنگار توانا می گوید :”تمام روز در شهر کابل تاکسی رانی میکنم کاروبار نیست و حتا نمی توانم پول تیل موتر را به دست بیاورم ”

 

تحریم ها جهانی ،مقاطعه و انزوای جهانی ،اصلی ترین عامل مشکلات اقتصادی کشور است و تحریم ها باعث شده است که در هر ربع سال نزدیک یک میلیون نفر به شمار ناداران افزده شود .

 

این در حالی است که ماه های پسین ،نرخ مواد اولیه و کالاهای اساسی به گونه ی بی پیشینه در کشور افزایش یافته است .

ویدا ابدالی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button