افغانستانخبرهاگزارش ها

برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در قلب افغانستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، از چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات دو کشور تجلیل به عمل آورد.

 

به گزارش آژانس خبری توانا؛ امروز (دوشنبه ۲۳ دلو ۱۴۰۱) مقامات دولت ایران در سفارت این کشور در کابل، از ۴۴مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نخبگان و مسؤلین حکومتی ایران و افغانستان تجلیل نمودند. در این نشست کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، شیرمحمد عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجه ا. ا. افغانستان، و جمعی دیگر از شخصیت های دولتی، اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند و با ذکر توصیف از ارزش های بدست آمده توسط انقلاب اسلامی به افزایش روابط میان دو کشور تاکید کردند.

عباس ستانکزی، از چهره های برجسته حکومت افغانستان، ضمن تبریک و تهنیت عرض نمودن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی، گفت: “حرکت مردم ایران باعث پیروزی بدون خونریزی و ایجاد حکومت اسلامی در این کشور شد” آقای ستانکزی همچنان تاکید نمود که: “روابط ایران و افغانستان باید در عرصه های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دیپلماتیک افزایش و توسعه یابد”.

در تجلیل از جشن پیروزی انقلاب اسلامی، کاظمی قمی سفیر ایران در امور افغانستان، نیز در لابلای سخنان خویش از احیای ارزش های اسلامی توسط انقلاب بزرگ اسلامی در ایران صحبت نموده و راجع به روابط کشورش با افغانستان گفت: دولت سیزدهم ایران روابط و اهمیت روابط اش با افغانستان را دو برابر گذشته افزایش داده است.

 

حسین رسولی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button