افغانستانگزارش ها

دور نخست امتحان اگزیت شورای طبی افغانستان  با اشتراک ۷٠۵٠ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته طب برگزار شد

دور نخست امتحان اگزیت شورای طبی افغانستان  از سوی کمیته‌ی ملی امتحانات، با اشتراک ۷۰۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های طب معالجوی و طب دندان در دانشگاه کابل برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز شنبه، ۲۹ دلو ۱۴۰۱ امتحان اگزیت شورای طبی افغانستان از سوی کمیته ملی امتحانات برگزار شد.

داکتر احمد شاه شکوه‌مند، مشاور ارشد شورای طبی افغانستان گفت: «این امتحان در دو مرحله اخذ می‌شود که طبق طرزالعمل این شورا، دور نخست این آزمون از طبقه ذکور و دور دوم آن پس تکمیل شدن طرزالعمل این شورا با در نظر داشت احکام اسلام از طبقه اناث اخذ خواهد شد».

 

او افزود که، در این امتحان ۷۰۵۰ نفر از فارغ‌ التحصیلان طبقه‌ی ذکور در رشته‌های طب معالجوی و طب دندان از دانشگاه‌های خصوصی و دولتی از سراسر کشور اشتراک دارند.

 

وی در ادامه‌ی سخنانش گفت که، این امتحان شامل «۱۶۰» پرسش بوده که هر اشتراک‌ کننده باید «۶۰ فیصد »نمره را تکمیل کند و نتایج این امتحان

پس از دو روز به گونه‌ی شفاف اعلام خواهد شد.

 

شیخ مولوی رحمت الله حقانی، معاون اداری و تخنیکی اداره ملی امتحانات گفت که، هدف از برگزاری این امتحان سپردن کار به اهل کار است و از روند شفافیت آن نیز اطمینان داد.

 

او افزود که، امتحان طبقه اناث پس از تکمیل شدن طرزالعمل این اداره گرفته خواهد شد.

 

 

وی از کارکرد‌های سران حکومت قبلی انتقاد کرد و گفت: « پول‌های زیادی برای ارتقا رشته‌های علمی به افغانستان اختصاص داده شد اما از سوی مسوولین دوران جمهوریت حیف ومیل گردید».

 

داکتر محمد گل عثمان سرپرست شورای طبی و پوهاند محمد شفیع شریفی، معاون علمی دانشگاه کابل از روند شفافیت این آزمون اطمینان داده و به ادامه‌ی تعلیم و تحصیل در کشور  تعهد سپردند.

 

این در حالیست که، با رویکار آمدن ا.ا در فغانستان این اولین دوره امتحان اگزیت در کشور بوده که از سوی اداره‌ی ملی امتحانات اخذ می‌شود.

 

 

شمین نجرابی  خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button