افغانستانگزارش ها

رد اختلاف و تاکید بر اتفاق

مسؤلان بلند پایه و مقامات تراز اول ا. ا. افغانستان در تازه ترین اظهارات شان هرگونه شایعه مبنی بر وجود درز درونی در حکومت شان را بی پایه و پوچ خواندند.

به گزارش آژانس خبری توانا؛ برخی از مقامات درجه اول حکومت اسلامی افغانستان، طی آخرین سخنان شان، حرف های مبنی از ایجاد درز و اختلاف میان سران حکومت را شایعه پراگنی خواندند، که از زیر زبان برخی اشخاص مخرب و دولت آمریکا بیرون می آید.
شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه حکومت ا. ا. ا. که دیروز به صورت تند از دریچه‌ای “تلویزیون ملی” به این مسأله واکنش نشان گفت: ” اطاعت همه مسؤلین حکومت از امیر واجب است، چه بخواهیم چه نخواهیم، چون با امیر بیعت نموده ایم.” آقای ستانکزی همچنان افزود: هیچ گونه اختلاف میان رهبران ا. ا. افغانستان وجود ندارد، بلکه این دولت آمریکا است که میلیون ها دالر را به مصرف می رساند تا میان رهبران دولت افغانستان درز ایجاد نماید، اما موفق نشده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت ا. ا. افغانستان، نیز مقام دیگری حکومت است به موضوع شایعات ایجاد اختلاف میان اعضای دولت را منتفی اعلان نمود. آقای مجاهد در اظهارت خویش هرگونه اختلاف میان رهبران را بی بنیاد و دروغ خوانده اضافه نمود که: “شایعات مبنی از مخالفت میان بزرگان امارت را کار دستگاه های خارجی خطاب نمود”.

اما و اگرهای اختلاف نظر در میان مسؤلین درجه اول حکومت اسلامی افغانستان، طی دو هفته‌ی گذشته از زمانی به عنوان “تیتر درشت رسانه” ها قرار گرفت که برخی از چهره ها منجمله: سراج الدین حقانی وزیر داخله، ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع، شیر محمد عباس ستانکزی معین سیاسی و زارت خارجه، و برخی دیگری از سران امارت اسلامی از رهبر این گروه درخواست تجدید نظر در مورد آموزش دختران را کردند و پیشنهاد نمودند تا به خواسته های مشروع ملت لبیک گفته شود. اما؛ این احتمال زمانی بر بام باور های یقین نشست که ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت، خطاب به این سران حکومت گفت: نباید به گونه‌ای واضح و پشت تریبون از امیر انتقاد شوند.

حسین رسولی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button