افغانستانگزارش ها

روند توزیع پاسپورت در سراسر افغانستان از روز چهارشنبه هفته آینده آغاز میگردد.

مسوولان از آٰغاز دو باره توزیع پاسپورت از چهارشنبه هفته آینده خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز پنجشنبه 4 حوت سال 1401 هجری خورشیدی مولوی عبدالحسیب کریم، رییس عمومی پاسپورت امروز در نشستی در مرکز رسانه‌های حکومت گفت، که پس از امروز روند ثبت نام پاسپورت به شکل آنلاین در کابل و تمام ولایت‌های کشور آغاز می‌شود و چهارشنبه آینده روند توزیع پاسپورت از سر گرفته می‌شود.
آقای کریم افزود: “ریاست عمومی پاسپورت متعهد به ایجاد تسهیلات همه جانبه برای شهروندان در این زمینه است”.
به گفته وی، به همین منظور شعبه بانکی در محوطه ریاست عمومی پاسپورت برای نظامیان و تاجران و همچنان در وزارت‌های امور داخله و تجارت و صنعت نیز شعبه های توزیع پاسپورت را فعال کرده اند.
رییس عمومی پاسپورت هم‌چنان گفت: “کسانی که تذکره الکترونیکی دارند، برای دریافت پاسپورت، مجددا نیازی به بایومتریک ندارند”.
مسوولان ریاست عمومی پاسپورت هم‌چنان گفتند، که پس از این، همه می توانند در ولایات مربوطه خود پاسپورت بگیرند و کسانی که قبلا ثبت نام کرده‌اند می توانند، تا چهارشنبه هفته آینده ولایات مربوط را برای دریافت پاسپورت انتخاب کنند.
شیرشاه قریشی، معاون عمومی ریاست پاسپورت در این نشست خبری گفت: “در آینده نزدیک توزیع پاسپورت در یک روز به ده هزار جلد افزایش می یابد”.
مسئولان ریاست عمومی پاسپورت اطمینان دادند که به هیچکس اجازه ساخت جعلی و کمیشنکاری نخواهند داد و متخلف به پنجه قانون سپرده خواهد شد.
مسوولان ریاست عمومی پاسپورت اطمینان میدهند، که کتابچه های پاسپورت به اندازه کافی وجود دارد، مشکلات فنی حل شده و پس از این مانعی دربخش توزیع پاسپورت وجود نخواهد داشت.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button