افغانستانگزارش ها

دیدار الحاج ابوذر صارم سرپلی با وزیر محترم اطلاعات و فرهنگ ا.ا.ا

الحاج ابوذر صارم سرپلی عضو هیت رییسه فدراسیون نهاد های ژورنالیستان و رسانه های افغانستان ، رئیس نهاد رسانه‌ای افغانستان و عضو کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه ای ، در دیدار با مولوی خیرالله خیر خواه وزیر اطلاعات و فرهنگ ا.ا.ا ، روی مسایل مربوط به وضعیت آزادی بیان و فعالیت رسانه ها از جمله سر نوشت مرتضی بهبودی، خبرنگار فرانسوی در بند و برخورد نیرو های امنیتی با تلویزیون تمدن ، بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار آقای سرپلی تصریح کرد که ورود نیروها ی امنیتی به رسانه‌ ملی تمدن که در طول مدت فعالیت خویش، ارزشهای اسلامی و منافع ملی کشور را جدا درنظر داشته است ، اعتماد مردم به فعالیت آزاد رسانه ها و آزادی بیان در کشور را کاهش میدهد.

آقای سرپلی همچنان از سرنوشت نامعلوم مرتضی بهبودی خبر نگار افغانی الاصل فرانسوی اظهار نگرانی کرده و خواهان روشن شدن سرنوشت وی گردید.

ابوذر صارم سرپلی خواستار استرداد وسایط نقلیه تلویزون تمدن و فرستادن دوسیه مرتضی بهبودی به کمسیون رسیدگی به شکایات و تخطی های رسانه ای شد.

درین دیدار مولوی خیرالله خیر خواه وزیر محترم اطلاعات و فرهنگ ا.ا.ا ، ورود نیروهای امنیتی به تلویزیون تمدن بدون اجازه‌ کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌ای را نادرست خوانده و وعده سپرد، که از طریق ارتباط به ارگانهای امنیتی تلاش میورزد تا وسایل تلویزیون تمدن را به زودترین فرصت ، بازگرداند.

همچنان وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور وعده سپرد که در قسمت رهایی مرتضی بهبودی نیز اقدامات لازم را نماید.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button