افغانستانگزارش ها

ختم شدن جاده مرگ به دروازه زندگی

مسؤلین در ولایت بادغیس گزارش داده اند که ۲۲ معتاد خیابانی پس از جمع آوری و معالجه دوباره به آغوش گرم خانواده هایشان برگشتند.

 

به گزارش آژانس خبرگذاری توانا؛ مسؤلین مواد مخدر در ولایت بادغیس، خبر داده اند که ۲۲ فرد معتاد که از مسیر عادی زندگی دور شده بودند، پس از معرفی به این اداره مورد نگهداری و تداوی قرار گرفتند.

مدیریت مبارز با مواد مخدر در بادغیس، می گوید: “این معتادان به کلینیک ۲۰ بستر این ولایت معرفی نمودند و در دوره ای معالجوی ۴۵ روزه توانستند دوباره این افراد را به زندگی عادی برگردانند”.

در عین حال این مسؤلین افزوده اند که: “بعد از اتمام دوران تداوی و اطمینان کامل از صحت یاب شدن مریضان اعتیاد به مواد مخدر این افراد با حضور داشت معاون ریاست صحت و نماینده فرماندهی امنیه بادغیس، معتادین معالجه شده مرخص شده و به آهوش گرم خانواده هایشان جهت ادامه حیات تمیز و طیبه فرستاده شدند”.

برنامه جمع، معالجه و برگردانیدن به زندگی عادی معتادین یکی از مهم ترین برنامه های عملی و روی دست حکومت ا. ا. می باشد که تاکنون در اکثریت ولایات کشور از جمله پایتخت هزار ها فردی گیر مانده در منجلاب مواد مخدر را جمع آوری نموده و به بیمارستان های ویژه‌ی این افراد فرستاده شده است. این اقدام حکومت از سوی نهاد های بین المللی و شهروندان داخلی با خوشبینی های زیادی به همراه بوده و مورد ستایش قرار داده گرفته است.

 

حسین رسولی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button