افغانستانگزارش ها

نمایشگاه سه روزه تحت نام تولیدات داخلی،کار و تحصیل با حضوری شماری از تاجران و سرمایه گذاران مقامات امروز در کابل افتتاح گردید.

سخنرانان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سه روزه «تولیدات، کار و تحصیل» در هوتل کابل سرینا، از تمام سرمایه‌گذاران کشور خواستند تا بخاطر رشد اقتصادی افغانستان نمایشگاه‌های بیشتر را افتتاح نمایند، آنان همچنین بر کیفیت، کمیت و قیمت مناسب تولیدات داخلی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری تونا: نمایشگاه سه روزه «تولیدات،کار و تحصیل» امروز یکشنبه، 14 حوت سال 1401 هجری خورشیدی از سوی موج ویژن با همکاری کمپنی رولیکس، وزارت‌خانه های صنعت و تجارت، اقتصاد، تحصیلات عالی و شهرداری کابل، سکتور خصوصی افغانستان با حضور مقامات امارت اسلامی، تاجران و سرمایه‌گذاران در کابل افتتاح شد.

نمایشگاه «تولیدات،کار و تحصیل» به منظور رشد تولیدات داخلی، معرفی محصولات جدید، فروش و لیلام اجناس با کیفیت به قیمت مناسب در کابل با اشتراک صد ها تاجر و سرمایه‌گذار به مدت سه روز گشایش یافت.

خان‌جان الکوزی، عضو هئیت رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفت،که از تمام سرمایه‌گذاران در افغانستان می‌خواهیم که این گونه نمایشگاه‌ها را بخاطر رشد تولیدات داخلی کشور بیشتر برگزار کنند.

وی تاکید کرد،که اجناس تولیدی داخلی باید دارای کیفیت، کمیت، قیمت مناسب و با استندارد های جهانی برابری کند.

خانجان الکوزی می‌گوید،که با وجود تحریم افغانستان از سوی سازمان ملل ثبات ارزی در کشور وجود داشته و قیمت افغانی در مقابل اسعار خارجی ارزش خود را از دست نداده است.

این عضو هئیت رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خاطرنشان ساخت که تفاهم نامه های همکاری مختلف امارت اسلامی با کشورهای همسایه به امضا رسیده است.

وی با انتقاد از بهای گزاف نرخ برق و پرچاوی آن در پارک های صنعتی کابل افزود که در کشور های همسایه مانند ایران، تاجیکستان و پاکستان برق بهای کم دارد.

از سوی هم محمد مبین، نماینده کمپنی مبلایل رولیکس گفت: حمایت دولت از سکتور خصوصی و جوانان باعث پیشرفت کشور می شود.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: ام ارت اسلامی با وجود همه محدودیت‌ها و چالش‌های سیاسی توانسته به دستاورد های چشم‌گیری دست یابد.

به باور عبداللطیف نظری نهادینه سازی فرهنگ مصرف محصولات داخلی سبب رشد اقتصادی در کشور شده و برگزاری چنین نمایشگاه‌ها بخاطر معرفی محصولات داخل افغانستان مهم است.

وی یکی دیگر از پالیسی های ام ارت اسلامی در قبال رشد اقتصادی افغانستان را حمایت از صنایع نوپای داخلی عنوان کرده و یادآور شد برای صنعت‌کاران قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

حیات الله مهاجر فراهی،معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ حکوکت سرپرست گفت،که برگزاری چنین نمایشگاه ها در داخل کشور برای شهروندان یک امید می‌دهد.

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ با تایید برخی مشکلات در کشور می‌گوید که برای حل این مشکلات باید در افغانستان بمانیم و زحمت بکشیم.

مهاجر فراهی از سرمایه‌گذاران و تاجران کشور خواست،که کیفیت را در تولیدات محصول شان در نظر بگیرند.

وی همچنین اضافه کرد،که افغانستان دارای منابع طبیعی،معادن و آب است، و باید از این منابع درست استفاده نمایم.

معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ ام ارت اسلامی می‌گوید،که شهروندان کشور بخاطر رشد وضعیت اقتصادی از تولیدات داخلی افغانستان استفاده کنند.

قابل یادآوری است،که بعد از روی کار آمدن مجدد ام ارت اسلامی در افغانستان این نمایشگاه ششمین نمایشگاه بزرگ تولیدات داخلی است،که با حمایت و همکاری وزارت خانه های اقتصادی حکومت برگزار می‌شود.

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button