افغانستانگزارش ها

معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ متعهد به همکاری بیشتر با اتحادیه ناشران وکتاب‌فروشان شد.

معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در نشستی با رهبری اتحادیه سرتاسری ناشران و کتاب‌فروشان افغانستان متعهد به همکاری بیشتر با آنان شد.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز چهارشنبه 17 حوت سال 1401 هجری خورشیدی حیات الله مهاجر فراهی در این نشست گفت،که چاپ و نشر کتاب یکی از مسؤلیت های سنگین است،که باید در این قسمت دقیق گام برداشته شود.

معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنان بیان داشت،که این وزارت در برگزاری نمایشگاه های کتاب در مرکز، ولایت ها و نیز در نمایشگاه های بین‌المللی با ناشران وکتاب‌فروشان همکاری خواهد کرد و زمینه شرکت در چنین رویداد ها را برای آنان فراهم خواهد ساخت.

مهاجر فراهی افزود،که برخی مشکلات و پیشنهادهای شما که قبلا مطرح شده است؛ وزارت اطلاعات و فرهنگ به عنوان‌ مرجع واحد در رسیده گی به آن متعهد است.

عبدالحق حماد رئیس نظارت بر نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، از ناشران و کتاب‌فروشان خواست،که باید در رسیده گی و رفع مشکلات شان بیشتر هماهنگ شوند.

وی همچنان تذکر داد،که ناشران و کتاب‌فروشان فرهنگ کتاب‌خوانی را برای مردم بخصوص جوانان و نوجوانان با برگزاری نمایشگاه های کتاب ترویج کنند و در این راستا وزارت اطلاعات و فرهنگ با آنان همکار است.

سعید احمد سعید رئیس اتحادیه سرتاسری ناشران افغانستان، به نوبه خود متعهد شد،که ناشران و کتاب‌فروشان در حمایت و همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ در چاپ و نشر کتاب مطابق به ارزش‌های های جامعه تلاش خواهند کرد.

وی از وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست،که به مشکلات و پیشنهادهای ناشران و کتاب‌فروشان رسیده گی شود و در برگزاری نمایشگاه های کتاب در مرکز، ولایت‌ها و نمایشگاه های بین المللی زمینه سازی کنند.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button