افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

اتحادیه مولدان و صادرکنندگان قالین افغانستان خواستار کاهش مالیات صنعت قالین در کشور شدند.

مسوولان اتحادیه مولدان و صادر کنندگان قالین افغانستان بر رشد این صنعت تاکید کرده از حکومت سرپرست می‌خواهند که، باید در قسمت کاهش اخذ مالیات توجه جدی داشته باشند.
عبدالمنان حیدری، رییس جدید التقریر این اتحادیه روز یکشنبه (21حوت سال 1401هجری خورشیدی) در کابل گفت که، در حال حاضر یک میلیون تن در این صنعت مشغول کار میباشند.
آقای حیدری از حکومت سرپرست خواست،که در قسمت کاهش مالیات این صنعت توجه جدی داشته باشند.
او بر تضمین کیفیت تولیدات قالین تاکید کرده گفت که، ما می‌توانیم با بالا بردن روابط با نهاد‌های مختلف و آگاهی دهی مارکیت خوبی برای قالین افغانستان در داخل و خارج کشور پیدا کنیم.
قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست نیز گفت که، سکتور خصوصی درجهت ترقی و پیشرفت کشور گام‌های اساسی برداشته است.
آقای جمال با بیان اینکه قالین ما در جهان مقام اول را دارد گفت: ما همرای اتحادیه قالین همکاری کرده و از آنها حمایت می‌کنیم .
داکتر عبدالطیف نظری، معیین وزارت اقتصاد نیز گفت،که صنعت قالین در اشتغال زایی، رونق اقتصاد و کاهش فقر، افزایش تولیدات داخلی نقش برازنده بازی کرده است.
او بر بازاریابی این سکتور تاکید کرده گفت،که باید جلو واردات بی رویه فرش و قالین گرفته شود تا صنعت قالین رشد بیشتر داشته باشد.
از سوی شیر باز کمین زاده رئیس اتاق معادن از قالین سازان خواست،که شامل پارک‌های صنعتی شده از تولیدات سنتی این صنعت خودداری و تولیدات را ماشینی سازند.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button