جهانگزارش ها

پرواز بلند ارتش با سقوط مواجه شد.

در آشفته بازار سیاسی و سیاست بازی ها در پاکستان پای وسط کشیده شده ای ارتش، قبل از بازدشت نخست وزیر متهم کوتاه گردید.

دادگاه عالی اسلام آباد، چندی قبل به دلیل عدم حضور عمران خان نخست وزیر اسبق این کشور، به دادگاه مجوز باز داشت اش را صادر کرده بود. ولی؛ چگونگی دستگیری این رهبر میلیونی در لاهور با اما و اگر های زیادی به همراه بود.
تا آنکه سرانجام دیروز (سه شنبه ۲۴ حوت) بخش کماندوهای ارتش پاکستان، مسؤلیت دستگیری عمران خان را بر عهده گرفت و وارد عملیات ویژه‌ای بر کاخ و کاشانه ای آقای خان، برای گرفتاری اش شدند. خبر های متفاوت از اوضاع دیروز روایت می شد: از درگیری هوادارن خان، با سربازان و شلیک پولیس به سمت مردم تا صادر نمودن فراخوان به هواخواهان توسط عمران خان.
اما، امروز (پنجشنبه ۲۵ حوت) درست ۲۴ ساعت بعد از آغاز عملیات گزارش ها حاکی از برگشتن روی دیگری سکه است!
رویتزر، از عقب نشینی کماندو های ارتش نقل کرده است و سایر غول های خبری هم سد واقع شدن مردم را در جلوی نفوذ کماندو ها بازتاب داده اند. و در نهایت در یک نبرد مشترک نظامی و دادخواهی پاهای های قدرتمند نیروی های ارتش در مقابل زانو های دوست داران عمران خان به زانو درآمد و یک گام عقب نشینی نمود!
به روایت رسانه ها از اطراف خانه ی عمران رهبر «حزب تحریک انصاف» و نخست وزیر پیشین پاکستان هنوز علت عقب نشینی نیرو های دولتی مشخص نیست. اما؛ گزارش های به دست آمده نشان می‌دهد که آقای خان، به محض دست برداشتن ارتش از بازداشت اش شبیه پسر های موفق فیلم در میان مردم و هوادارانش به سخنرانی پرداخته است.
عمران خان نیازی، مؤسس و رهبر حزب تحریک انصاف و نخست وزیر قبلی پاکستان، یکی از چهره های تاثیر گذار در سیاست سال های اخیر این کشور بوده و سال قبل میلادی از سکوی نخست وزیری بیرون انداخته شد که دارای میلیون هوادار در پاکستان است.
اما حالا! ناتوانی ارتش پاکستان در بازداشت این شخصیت سیاسی چه معنی می تواند داشته باشد؟
مصلحت اندیشی و یا قدرتمند بودن عمران خان از قدرت نظام برحال پاکستان؟

حسین رسولی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button