جهانورزش

رمضان ۱۴۰۲ نقطه وصل دین و لادین

برای اولین در تاریخ فوتبال لیگ برتر انگلیس روزه داران مسلمان در ماه مبارک رمضان مهمان افطاری باشگاه های فوتبال شده اند.

به گزارش آژانس خبری توانا؛ در اقدام بی سابقه و نادر در تاریخ فوبتال اروپا به ویژه لیگ برتر فوتبال انگلستان، رمضان ۱۴۰۲ خورشیدی برای روزه داران رنگ و بوی متفاوت بخشیده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده تیم فوتبال چلسی، برای نخستین بار نقطه‌ای وصل میان مسلمان و غیر مسلمان و میان دین و ورزش قرار گرفت. این باشگاه معتبر فوتبال اروپا در استمفورد بریچ (ورزشگاه خانگی اش) در شهر لندن برای هوادران مسلمان اش سفره افطاری پهن نمود، تا روی فاصله های موجود دینی و آینی خط بطلان بکشد.

در عین حال پس از اقدام پسندیده تیم فوتبال «چلسی»، حالا تیم فوتبال «برایتون» یکی دیگر از تیم های لیک برتر انگلیس میزبان افطاری مسلمانان روزه دار قرار گرفت. دیشب (شب ششم ماه مبارک رمضان) پس از شنیدن ندای الهی (آذان) مغرب، در اَمکس (ورزشگاه خانگی برایتون) هوادران روزه دار به دعوت افطاری این باشگاه فوتبال شتافتند.

ماه مبارک رمضان، یکی از مهمترین پیام هایش برای بشریت همدلی و همیاری می باشد و این اقدام تیم های فوتبال در لیگ جزیره انگلیس، از اعمال نوید دهنده‌ی این پیام الهی گواهی می دهد. کار نیک و انسانیت پسند که با واکنش های مثبت جهانیان اعم از مسلمان و غیر مسلمان قرار گرفته است.

حسین رسولی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button