افغانستانگزارش ها

توزیع لباس و شیرینی برای طفل های یتیم و بضاعت از سوی موسسه خیریه متحد.

موسسه خیریه متحد، به ادامه‌ای کمک های بشر دوستانه‌اش اینبار برای بیش از ۳۰۰ طفل یتیم و بی بضاعت لباس و شیرینی توزیع کرد.

به گزارش آژانس خبری توانا؛ افغانستان، کشوری که، مردمش با مشکل‌های فراوان اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکل های فراوان اقتصادی با گذشت هر روز فشار بیشتری بر گلوی نحیف مردم بی بضاعت این دیار وارد می‌کند اما، در میان بنیادها و نهادهای خیریه‌ای نیر هستند که دست نیازمندان را گاه‌گاهی می‌گیرند و مرحمی بر زخم شان می‌گذارند که، یکی ازین نهادهای خیریه، موسسه خیریه متحد است.

موسسه خیریه متحد، به ادامه فعالیت هایش اینبار برای بیش از ۳۰۰ طفل یتیم و نیازمند بخاطر فرارسیدن عید سعید فطر لباس و شیرینی توزیع کرد.

محمد قسیم نصیری، عضو هات رهبری این موسسه که، در این مراسم صحبت می‌کرد گفت، که موسسه خیریه متحد همواره در تلاش است که، دست نیازمندان را لگیرد و این روند همچنان ادامه خواهد یافت. وی در لابلای سخن هایش از اشخاص و نهاد های خیریه دیگر خواهان همکاری با این نهاد شد.

خانم لیلا که یکی از اشتراک کنندگان در این محفل است و با چهار تن از اعضای فامیلش یکجا زندگی می‌کند می‌گوید: “نان آوری ندارم و یک پسرم هم در خانه فلج است و در کار به معدن زغال سنگ گردنش شکسته است، قرض‌دار هستم و حتی پولی ندارم که پسرم را برآب تداوی پیش داکتر ببرم شاید صحت یاب شود.”

نجیبه یکی دیگر از کسانی است که، امروز در این برنامه اشتراک کرده و برای تنها یادگار برادر شهیدش لباس دریافت کرده است با صورت اندوهگین و بغض در گلو می گوید:” من یکی از خانواده های شهیدان دهمزنگ هستم و در یک فامیل با پدرم زندگی می‌کنم، برادر زاده‌ام مشکل عصابی دارد و پولی برای تداوی ندارم به چندین جای از جمله شفاخانه های فرانیوی‌ها، کیور و عطاترک مراجعه کردیم ولی گفتند که در داخل کشور امکان تداویش نیست، در زندگی با مشکلات فراوانی روبرو هستیم.”

وی، همچنان در ادامه‌ای سخنانش گفته که، برای اولین بار است که، در برنامه مساعدت موسسه خیریه اشتراک کرده و از کارکرد این موسسه خیریه قدردانی کرده و خواهان همکاری با برادر زاده اش شده است.

قابل ذکر است که، اقتصاد مردم افغانستان بعد از تحولات سیاسی، بسته شدن تعدادی از موسسه امدادرسانی بین المللی و اوجگیری فقر و بیکاری رو به زوال گراییده و با گذشت هر روز این وضع بدتر می‌شود.

 

مشهوده سروری

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button