افغانستانگزارش ها

رویداد های ترافیکی در یک هفته اخیر جان ۵۳ تن را گرفت و ۷۰۰ تن دیگر را مجروح کرده است.

یافته های خبر گزاری توانا نشان میدهد که حادثه ترافیکی در یک هفته اخیر در ۱۴ ولایت کشور، جان ۵۳ تن را گرفته و ۶۶۶ تن زخمی شده اند.

به اساس یافته ها روز جمعه اول عید سعید فطر ۱۴ ولایت کشور گواه رویدادهای مرگبار ترافیکی بوده اند که در این میان ولایت های زابل ،قندهار،غور ،پروان ،و بلخ بیشترین آمار تلفات ناشی از حادثه ترافیکی را داشته اند .

با این حال ،شماری از شهروندان کشور از افزایش حادثه های ترافیکی در این اوخیر ابراز نگرانی کرده و از ریاست ترافیکی میخواهند که در قسمت قانون های ترافیکی توجه جدی نمایید.

مهدی، باشنده ولایت قندهار، در صحبت با خبر گزاری توانا می گویید که حضور پولیس ترافیک در جاده ها کم رنک شده و این هم دلیلی عمده حادثه های ترافیکی می باشد.

بصیر ،باشنده کابل ،می گوید : خانواده ها هم در حادثه ترافیکی مقصر هستند زیرا در روزها رخصتی مانع فرزندان زیر سن خود نمی شود و بیشتر راننده گان افراد زیر سن می باشد که دقیقا با قانون ترافیکی بلدیت ندارد

در همین حال کارمندان پیشین ریاست ترافیک کشور می گویند که خرابی جاده ها،کمبود اشاره ترافیکی ،بی احتیاطی راننده گان ،رعایت نکردم سیستم ایمنی ،از عواملی عمده ایی اند که حادثها ترافیکی را افزایش داده است .

براساس گزارش سازمان صحی جهان (WHO)که چند ماه پیش نشر شده ،به طور اوسط روزانه ۳۶ هزار و سالانه ۱۰۳ میلیون تن در سراسر جهان در پی حادثه های ترافیکی جان خود را از دست میدهد بیشترین این قربانیان جوانان (۵،۲۹ )ساله عنوان شده است
همچنان ۹۳ درصد از جان باخته گان این دسته رویداد از کشور های کم در امد و متوسط می باشد .

ویدا ابدالی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button