افغانستانگزارش ها

نمایشگاه کتاب و صنایع دستی زنان بری مدت یک هفته امروز زرنگار کابل افتتاح گردید.

 

 

ریاست انتشارات کتب بیهقی وزارت اطلاعات و فرهنگ، امروز نمایشگاه کتاب و صنایع دستی زنان را در پارک زرنگار کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز شنبه 20 جوزای سال 1402 هجری خورشیدی در آغاز این نمایشگاه مولوی سید نجیب الله هاشمی معاون ریاست دعوت و ارشاد وزارت اطلاعات و فرهنگ، در صحبت هایش برگزاری این نمایشگاه را در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی امر مهم دانست.

وی از تلاش ریاست انتشارات کتب بیهقی، به ویژه در راستای چاپ قران عظیم الشان به قدردانی یاد کرد و در رابطه به عظمت، حکمت و فضایل قران عظیم الشان نکات را بیان داشت.

بعد مولوی حبیب الرحمن منصور معین امور اجتماعی و کلتوری شاروالی کابل، در سخنانش در رابطه به اهمیت مطالعه و کتابخوانی صحبت کرد و راه اندازی نمایشگاه های کتاب را در ارتقای آگاهی مردم به خصوص جوانان، ارزشمند خواند.

به همین ترتیب سید عبدالله پاچا به نماینده گی از ناشران و کتاب فروشان صحبت کرد و ضمن قدردانی از وزارت اطلاعات وفرهنگ و ریاست انتشارات کتب بیهقی به خاطر برگزاری این نمایشگاه، یک سلسله مشکلات شان را به خصوص از ناحیه یی مالیات و نبود جای مشخص برای کتاب فروشان، بیان کرد.

مولوی عبدالحلیم ځانواک مفتی زاده رئیس انتشارات کتب بیهقی، به رسانه ها گفت،که این نمایشگاه ازسوی این ریاست به همکاری ناشران و کتاب فروشان، ریاست های گرحٔندوی،نگارستان ملی و همچنان شماری از صنعت کاران برگزار شده است.

او افزود،که در این نمایشگاه، نسخی ازقران عظیم الشان با دیزاین های مختلف که از طرف ریاست انتشارات کتب بیقهی به چاپ رسیده است و کتاب های سایر علوم به نمایش گذاشته شده است.

وی همچنان گفت: در این نمایشگاه بیش از 150 ناشر و کتاب فروش، هزار ها جلد کتاب را در بخش های مختلف را به نمایش گذاشته اند و بخش جدا برای کتاب های کودکان و محلی برای مطالعه علاقمندان کتاب نیز در نظر گرفته شده است.

در اخیر این برنامه مسئولان، نمایشگاه کتاب و صنایع دستی و همچنان در این نمایشگاه آثار نقاشی و خطاطی نگارستان ملی را افتتاح کردند.

این نمایشگاه برای 6 روز در پارک زرنگار کابل به روی علاقمندان باز است .

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button