افغانستانگزارش ها

سیزدهمین نمایشگاه عمومی بین المللی تقویت روند اقتصاد افغانستان» امروز در کابل افتتاح گردید.

نورالدین عزیزی،سرپرست وزارت صنعت و تجارت در افتتاحیه «سیزدهمین نمایشگاه عمومی بین المللی تقویت روند اقتصاد افغانستان» در کابل گفت،که ام ارت اسلامی در تلاش است تا افغانستان را به یک کشور صادراتی تبدیل بسازد، وی از تاجران بیرون از کشور خواست تا دوباره به افغانستان برگردند.

به گزارش خبرگزاری توانا : امروز سه شنبه (1قوس سال 1401 هجری خورشیدی) در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه عمومی بین المللی تقویت روند اقتصاد افغانستان از سوی اتحادیه تاجران و سرمایه گذاران افغانستان با هماهنگی وزارت صنعت و تجارت، وزارت اطلاعات و فرهنگ با حضور داشت مقامات ام ارت اسلامی، تاجران،سرمایه گذاران و صنعت کاران در کابل برگزار گردید.

نورالدین عزیزی،سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی گفت: وزارت صنعت و تجارت همیشه در کنار تاجران است.

وی نیز افزود،که تاجران بیرون از کشور دوباره به افغانستان برگردند و در شگوفای این کشور سهم بگیرند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت بیان داشت،که اتحادیه های مختلف تاجران نباید میان شان اختلاف داشته باشند و در کنار همدیگر نمایشگاه ها را برگزار کنند.

وی علاوه کرد،که وزارت صنعت و تجارت در تلاش است تا افغانستان را به یک کشور صادراتی تبدیل بسازد و از برگزاری نمایشگاه های تاجران کشور در بین المللی حمایت می کنیم.

از سوی هم انعام الله سمنگانی،رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت در افتتاحیه نمایشگاه تقویت روند اقتصاد افغانستان گفت: امارت اسلامی بر اساس سیاست اقتصاد محور حرکت می کند.

وی نیز بیان داشت،که افغانستان در مرحله گذار قرار دارد و به جای اتکا کردن به کمک های خارجی زمان آن رسیده،که به داشته های خود اتکا داشته باشیم.

سمنگانی گفت،که بدون توجه بر عرصه تجارتی هیچ گونه پیشرفت اقتصادی رخ نخواهد داد، و توجه داشتن به صنعت مفاد فراوان برای افغانستان دارد.

وی افزود تا زمانی که به خودکفای اقتصادی نرسیم به خودکفایی سیاسی، نظامی، فرهنگی نخواهیم رسید.

با این حال محمد عاطف،مسؤول اتحادیه تاجران و سرمایه گذاران گفت،که از ۱۵ سال به این طرف اتحادیه فرصت سرمایه گذاری را در افغانستان فراهم کرده است.

وی بیان داشت،که در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ تاجر که هر کدام غرفه های جداگانه در این نمایشگاه دارند اشتراک کرده اند.

قابل یادآوری است،که پیش از این نیز نمایشگاه های متعدد در شهر کابل برگزار شده بود و این نمایشگاه ها با استقبال پرشور شهروندان و تاجران همراه شده است.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button