افغانستاناقتصاد و توسعهخبرها

وزارت مالیه: به زودی معاش دو ماهه کارمندان پرداخت میشود

وزارت مالیه: به زودی معاش دو ماهه کارمندان پرداخت می شود
همزمان با بلند رفتن بهای دالر در برابر ارز افغانی، اکنون وزارت مالیه ی افغانستان اعلام کرده است که این اداره تلاش دارد تا معاش دو ماهه ی کارمندان سایر اداره های حکومتی را بپردازد. به گفته ی سخنگوی وزارت مالیه این تصمیم از سوی رهبری امارت اسلامی گرفته شده است و هدف عرضه ی خدمات بهتر به شهروندان کشور می باشد.
در تازه ترین مورد احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیۀ امارت اسلامی در گفتگو با آژانس خبری توانا میگوید:” این وزارت تا هنوز معاش دو ماهه ی ۱۲ ارگان را پرداخت نموده و به ‌زودی معاش دو ماه دیگر کارمندان دولتی را نیز پرداخت خواهیم کرد. این حقوق از بودجۀ دولت پرداخت می‌شود و امارت اسلامی مصمم است تا با پرداخت معاش کارمندان حکومتی به چالش های موجود شهروندان کشور به ویژه کارمندان حکومت نقطه ی پایان بگذارد.”
آقای حقمل افزوده که امارت اسلامی در تلاش‌ است حقوق دو ماهۀ همۀ کارمندان دولتی را به یک باره گی پرداخت کند. این در حالیست که مقام‌های امارت اسلامی پیش‌ از این نیز از پرداخت معاشات کارمندان دولتی به‌طور یک‌جایی خبر داده بودند؛ اما هنوز این وعدۀشان عملی را نشده تاهنوز.
شهروندان کشور به این باورند که امارت اسلامی باید برای به رسمیت شناختنش از سوی جهان تلاش ها را بیشتر کند. این شهروندان از جامعه ی جهانی نیز میخواهند که بیشتر از این مردم افغانستان را قربانی نکنند. شهروندان کشور خواهان برگشت دهی پول های منجمد شده ی افغانستان در بانک های امریکایی و اروپایی اند و تأکید می ورزند که اگر این وضعیت ادامه یابد، بحران بشری و نادارای بیشتر از پیش مردم افغانستان را تهدید میکند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button