افغانستانخبرها

ستاد ارتش پاکستان “با یک افغانستان بی ثبات ” جهان تعامل نخواهد کرد

ستاد ارتش پاکستان “با یک افغانستان بی ثبات ” جهان تعامل نخواهد کرد
به گزارش رسانه‌های پاکستانی جنرال قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان، با جاسپرویک، نماینده آلمان برای افغانستان و پریانساری مرسودی، وزیر امور خارجه اندونیزیا طی صحبت‌های تلفنی گفته است، که جهان با یک افغانستان بی ثبات تعامل نمی‌کند‌‌.
به نقل از گزارش‌ها، این تماس تلفنی به روز شنبه، بیست‌و‌هفتم قوس، به صورت جداگانه با هر یک از طرفین انجام گرفته، و طرف ها در مورد موضوعات امنیت منطقه‌یی، وضیعت کنونی افغانستان و اقدامات بشردوستانه صحبت کرده‌اند،
باجوه، در این تماس تلفنی وضعیت افغانستان را شکننده خوانده و افزوده است که جهان نمی‌تواند با “افغانستان بی ثبات” که درحال فروپاشی نظام اقتصادی است، تعامل کند.
در بیانیه‌یی که از طرف ستاد ارتش پاکستان منتشر شده است، آمده که‌، باجوه با بیان این مطلب که، پاکستان نقش آلمان در امور جهانی و منطقه‌ای را مهم تلقی کرده، و خواهان همکاری‌ها میان دو کشور شد.
باجوه: پاکستان بر نیاز همگرایی جهانی و تلاش های صادقانه برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان سخن گفته، و تطبیق طرح های صلح را حیاتی خوانده است.
این در حالیست که جهان هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است، با آن‌ که طالبان بارها تاکیده کرده‌اند، که تمام شروط جامعه جهانی را، برای به رسمیت شناخته شدن تکمیل کرده‌اند، اما جامعه جهانی هنوز باورمند به این گفته‌ها نبوده و تمیلی برای همکاری با طالبان ندارد، و این گروه را در انزوا قرار داده است.

وحیده بیات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button