افغانستانخبرها

لغو دو وزارت و دو کمیسیون از اداره حکومت

لغو دو وزارت و دو کمیسیون از اداره حکومت
همزمان با تعیینات تازه در دوایر حکومتی، اکنون حکومت سرپرست طالبان از لغو برخی از وزارتخانه ها در بدنه ی حکومت خبر میدهند، بر بنیاد گفته های رهبری امارت، این نهادها به دلیل هزینه بر بودن تشکیلاتش از بدنه ی حکومت حذف گردیده است.
بر بنیاد گزارش ها کابینه‌ی سرپرست در نشست اخیرش بر لغو و ابقای شماری از ادارات، وزارت‌ها و کمیسیون‌ها فیصله کرده است. این نشست به ریاست محمدحسن آخوند، نخست‌وزیر سرپرست کابینه برگزار شده است. گفتنیست که این وزارت ها به دستور رییس الوزرا و تأیید کابینه ی امارت اسلامی از بدنه ی نظام حذف شده است.
انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری توانا میگوید:” بر اساس تصمیم کابینه ا.ا.ا که به ریاست رییس الوزار برگزار شده بود نتیجه بر آن شد که وزارت‌های دولت در امور صلح و وزارت امور پارلمانی از ساختار کابینه حذف شود، این تصمیم با اکثریت آرای اعضای کابینه تأیید گردید.”
آقای سمنگانی افزوده است ، که کمیسیون‌های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیز در جریان این نشست لغو گردید، اما کمیسیون مستقل حقوق بشر با «اصلاح نام آن» ابقا شده است.
معاون سخنگوی امارت می افزاید: “در حال حاضر این دو اداره از بدنه ی نظام لغو گردیده است ولی هرگاه نیاز بیافتد تا این وزارتخانه ها دوباره به فعالیت خویش شروع کنند، این نهادها دوباره تشکیل و به کار خود آغاز خواهند کرد.”
کابینه‌ی سرپرست به ریاست عمومی اداره امور وظیفه سپرده است تا در همکاری با وزارت مالیه و دیگر ادارات ذی‌ربط، در رابطه به تعیین سرنوشت کارمندان ادارات و کمیسیون‌های یادشده، پرداخت معاشات باقی‌مانده‌ آن‌ها و همچنین تثبیت و انتقال دارایی‌های منقول و غیرمنقول ادارات طی یک ماه آینده اقدام کنند.

خبرگزاری توانا

محمد شریف رحیمی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button