افغانستانخبرها

دومین خبازی خیریه برای باشندگان غرب کابل نان مجانی توزیع می‌کند

دومین خبازی خیریه برای باشندگان غرب کابل نان مجانی توزیع می‌کند

به گزارش خبرگزاری توانا ؛ نانوایی تبسم روزانه ۶ قرص نان برای خانواده های فقیر در غرب کابل به گونه مجانی توزیع می کند.
بنیاد خیریه هزاره دومین خبازی را تحت عنوان “نانوایی تبسیم” در غرب کابل به منظور توزیع نان افتتاح کردند.

عبدالله همتی، مسوول بنیاد خیریه هزاره در نمایندگی کابل به خبرگزاری سریع می گوید که آنها واحد دوم نانوایی خیریه یی را بنام “تبسم” ایجاد کردند و در این نانوایی اکنون برای ۱۰۰ خانواده به تعداد ۶ قرص نان در طول روز توزیع می شود.
همتی می افزاید که واحد اول نانوایی تبسم حدود ۴۰۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده و در واحد دوم اکنون حدود ۱۰۰ خانواده توزیع خواهد شد.

از سوی هم، محمد علی علی‌زاده، عضو بنیاد هزاره گفت که در آستانه زمستان با ایجاد نانوایی تلاش دارند تا برای خانواده های نیازمند کمک کنند.

در همین حال، محمد ناصر، یکی از باشندگان غرب کابل در این برنامه به سریع می گوید که اکثر کمک ها از سوی مسوولین برای مردم بی بضاعت کمک نمی شود بل برای اقارب نزدیک خودشان توزیع می کنند.
در کنار آن، گل محمد باشنده دیگر نیز می گوید که وی یک خانواده ۹ نفری دارد و این کمک ها بسنده نیست و روزانه حتا نمی تواند که غذای اولیه خانواده‌اش را تامین کند.
محمد از نهاد های خیریه داخلی و بیرونی می خواهد که کمک های بشردوستانه شانرا ادامه بدهند و این کمک ها را برای افراد بی بضاعت توزیع کنند.
به نقل از این بنیاد، واحد دوم خبازی تبسم اکنون ۱۰۰ خانواده را تحت پوشش توزیع نان قرار داده است و در روز های پیشرو پس از سروی این تعداد افزایش پیدا می کند.
این در حالیست که برنامه جهانی غذایی سازمان ملل در ماه دسامبر سال پار اعلام کرده بود که تقریبن همه مردم افغانستان غذای کافی ندارد و این سازمان هشدار داده بود که اقتصاد در حال سقوط افغانستان می تواند سال آینده وضعیت وخیم این کشور را به یک فاجعه تبدیل کند.
صمیم فروغ فیضی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button