افغانستانجهانخبرها

شناسایی نوع جهش یافته ویروس کرونا در فرانسه

شناسایی نوع جهش یافته ویروس کرونا در فرانسه

دانشمندان در فرانسه که نام این نوع تازه جهش یافته‌ی ویروس کرونا را به طور موقتی “IHU”نامگذاری کرده اند،‌ گفته اند که در ماه دسمبر سال گذشته این نوع جهش یافته را در بدن ۱۲ بیماری که در نزدیکی منطقه‌ی مارسیله (Marseille‎) فرانسه زندگی می کنند، شناسایی کردند. نخستین بیماری که آزمایش کروناویروس اش از نوع IHU شناسایی شد، از کشور افریقایی کمرون به فرانسه برگشته بود.

دانشمندان در فرانسه گفته اند که آنان۴۶ جهش را در نوع جدید به نام B.1.640.2 شناسایی کرده‌اند که می‌تواند آن را در برابر واکسین‌ها مقاوم‌تر و عفونی‌تر از ویروس اصلی کند.

نتایج این یافته ها در نشریه آنلاین علوم صحی MedRxiv منتشر شد. این نشریه مطالعاتی را نشر می کند که توسط سایر دانشمندان مورد بررسی قرار نگرفته است و سایر نهاد های علمی آنرا نشر نکرده اند.

نوع ویروس کرونا B.1.640.2 تا حال نه در سایر کشورها شناسایی شده است و نه هم توسط سازمان صحت جهانی به عنوان “نوعی نگران کننده” خوانده شده است.

این نوع تازه‌ی ویروس کرونا در حالی شناسایی شده است که بسیاری از کشور های جهانی با نوع اومیکرون که نخست در افریقای جنوبی شناسایی شد، دست و پنجه نرم می کنند.

باران سادات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button