افغانستانگزارش ها

حزب حراست اسلامی افغانستان خواستار تشکیل دولتی فراگیر و همه شمول در افغانستان شده است

به گزارش توانا نیوز؛ محمد اکبری، رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان امروز چهارشنبه( 22، جدی سال 1400 خورشیدی ) در یک نشست خبری گفت،که با توجه به رسمیت نیافتن حکومت جدید و مشروط ساختن آن به پیش شرط های گوناگون،حزب حراست اسلامی افغانستان،خواستار تشکیل دولت فراگیر و همه شمول از سوی امارت اسلامی شدند.
آقای اکبری بیان کرد با توجه به مشکلات فراوان حکومت جدید باید افراد متخصص و کارآزموده  در بخش های نظام استخدام شود تا کشور از این وضعیت بحرانی نجات یابد. به گفته وی،حکومت باید بحث تشدید فقر و گرسنگی را در اولویت کاری خود قرار دهد تا زمستان پیش رو فاجعه خلق نکند.
وی تصریح کرد،که جامعه جهانی باید در مورد ارزش های اسلامی و انسانی و حکومت همه شمول اقدام کرده و ارزش های دینی به خصوص حقوق زنان که نیمی از پیکر جامعه هستند را درنظر گیرد. و کمک های بشردوستانه شان را سیاسی نسازند.
آقای اکبری اضافه کرد،افغانستان در حال حاضر نیازمند است تا در بخش سرمایه گذاری و همچنان در عرصه ارتقای وضعیت اقتصادی با کشور های بیرونی ارتباط مستحکم برقرار نماید. تا افغانستان از این بن بست نجات یابد.
وی اظهارداشت،که ایالات متحده امریکا نباید پول های مردم را به گروگان بگیرد زیرا در واقع پول های منجمد شده سرمایه و ثروت ملی کشور و مردم افغانستان است و باید آزاد سازد. وی همچنان از موسسات و نهاد های ملی و بین المللی خواست تا به کمک های شان ادامه دهند و به مردم نیازمند کمک کرده تا از فاجعه بشری در کشور جلوگیری صورت گیرد.
این درحالی است،که با گذشت بیش از پنج ماه از حاکمیت امارت اسلامی در کشور می گذرد اما تاکنون هیچ کشوری بخاطری به رسمیت شناختن این نظام چراغ سبز نشان نداده و به رسمیت نشناخته اند.
سیداحمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button