افغانستانگزارش ها

صد معلم کابلی بسته‌های مواد غذایی را دریافت کردند

مسئولان موسسه خیریه نور افغان استرالیا در افغانستان؛ برای بیش از 100 معلم کابلی بسته‌های مواد غذایی را کمک نمودند.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ بریالی سجاد رئیس این نهاد امروز پنجشنبه(21دلو سال 1400 خورشیدی) هنگام توزیع این بسته‌های غذایی به معلمین گفت: “این بسته‌های کمکی شامل 10 قلم مواد غذایی شامل برنج، روغن، کچالو، مکرانی، چای، شکر و پیاز و چند قلم مواد غیر غذایی می‌باشند”.
وی با بیان اینکه این بسته‌های 350 هزار افغانی هزینه برداشته گفت: “هر بسته کمکی برای هر معلم 3500 افغانی هزینه برداشته‌اند و ما تلاش داریم، که بدون تبعیض به کمک رسانی خویش به قشر آسیب‌پذیر جامعه ادامه بدهیم”.
او افزود: “ما این 100 معلم را از نواحی مختلف شهر کابل انتخاب کردیم، ولی می‌دانیم که این کمک‌ها بسنده نیست و کوشش می‌کنیم، که این برنامه‌ها را افزایش بدهیم”.
آقای سجاد از دیگر نهاد‌های خیریه داخلی و خارجی خواست که، در شرایط فعلی برای حمایت از نسل آینده افغانستان دست معلمین را بگیرند، تا اینها بتوانند بدون کدام دغدغه‌ی مالی به کار تدریس خوش ادامه بدهند”.
صاحب الدین یکی از معلمین شهر کابل گفت: “معلمین افغانستان در جهاد خویش علیه جهالت و تاریکی، گرد تباشیر و خاک خورده‌اند، اما نظام‌ها برای معلمین توجه خاص نکرده اند”.
وی با تقدیر از چنین برنامه‌‎ها افزود: “موسسه خیریه نور افغان استرالیا- افغانستان اولین نهاد خیریه است، که به معلمین توجه کرده است، ما از این کمک‌ه ستایش می‌کنیم، اما بسنده نمی‌دانیم”.
ثبریا یکی دیگر از معلمین شهر کابل گفت: “درحال حاضر معلمین افغانستان فقیرترین و غریب‌ترین قشر جامعه را تشکیل می‌دهند، ما از دیگر نهاد‌های بین المللی و ملی می‌خواهیم، که معلمین را کمک کنند”.
موسسه نور افغان استرالیا- افغانستان درسال1992 میلاد تاسیس شده و درعرضه‌های تعلیمی و تحصیلی در ولایات مختلف کشور فعالیت دارند.
این کم‌ها درحالی صورت می‌گیرد، که با تحولات اخیر در کشور وضعیت کار و بار و امور بانکی کشور مختل شده و همچنان بیش از 9 میلیارد دالر ذخایر ارزی افغانستان توسط امریکا مسدود شده است. این وضعیت نگرانی‌ها از بحران بزرگ بشری، ناشی از گرسنگی را در این کشور افزایش داده‌اند.
مسئولان نهاد‌های مدد رسان بین المللی با بررسی وضعیت جاری افغانستان می‌گویند، که مردم افغانستان با سونامی گرسنگی مواجه هستند، که نیاز اشد به کمک‌های بشری جهان دارند.
سازمان جهانی غذایی یا WFP در گزارش اخیرشان گفته، که بیش از 98 درصد نفوس افغانستان زیر خط فقر قرار گرفته‌اند یعنی 32 میلیون مردم افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند.
به اساس تخمین این سازمان حدود 3.2 میلیون کودک زیر سن 5 سال نیز در افغانستان به سوء تغذیه حاد مبتلا هستند.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button