افغانستانگزارش ها

همایش حمایت شهروندان مزارشریف از امارت اسلامی افغانستان و حکومت محلی بلخ

شهروندان شهر مزار شریف، طی یک همایش مردمی و با حضور مقامات محلی ولایت بلخ امروز (شنبه، ۲۳ دلو، ۱۴۰۰) حمایت‌شان را از امارت اسلامی و حکومت محلی این ولایت اعلان کردند.
در این همایش مولوي قدرت الله ابوحمزه والی بلخ، مولوي سیف الله قوماندان امنیه، مولوي ذبیح الله نورانی رئیس اطلاعات و فرهنگ و شمار دیگر از مسئولان محلی این ولایت و باشنده گان شهر مزارشریف اشتراک کرده بودند.

باشنده‌گان نواحی مختلف شهرمزارشریف در این همایش حمایت خویش را از نظام امارت اسلامی افغانستان و حکومت محلی ولایت بلخ اعلام کردند.
این باشنده‌گان می‌گویند که این همایش را جهت قدردانی از تأمین امنیت شهروندان، از میان برداشتن فساد اداری و رشوه در ادارات دولتی راه اندازی کرده‌اند.

مولوی قدرت الله ابوحمزه والی ولایت بلخ از همکاری باشندگان بلخ جهت تأمین امنیت شهر و شهروندان سپاس‌گذاری می‌نماید، او اوضاع جاری در کشور را دسیسه‌ی کشورهای خارجی عنوان می‌کند، و می گوید که عدم ترقی کشور و بحران های کنونی دسیسه‌ی کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا است.
شیخ عباس مقدسی یکی از اشتراک کننده‌گان؛ از کشورهای اسلامی به شدت انتقاد می‌کند و می‌گوید که امارت اسلامی افغانستان را به رسميت بشناسید او خطاب به کشورهای اسلامی می‌گوید، شما تقلید از کشورهای اروپایی و غربی به ویژه امریکا نکنید و امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسید.
این دومین همایش است، که باشنده گان شهرمزارشریف در آن حمایت‌شان را از امارت اسلامی افغانستان اعلام می‌دارند، این در حالی است که، پیش از این نیز شورای علمای شيعه در بلخ حمایت و پشتیبانی‌شان را از امارت اسلامی اعلام کرده بودند.

محمد صادق رضائی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button