افغانستانگزارش ها

بنیاد خیریه مهر آفرین در غرب کابل افتتاح گردید

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از بحران بشری ناشی از گرسنگی در افغانستان شکیبا یعقوبی یکی از خیرین کشور بنیادی را زیر نام” بنیاد خیریه مهر آفرین” به منظور دست‌گیری از یتیمان و بیوه زنان کشور افتتاح نمود.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ این بنیاد خیریه امروز شنبه(30 دلو سال 1400 خورشیدی) رسمآ در کابل افتتاح شده و برای 70 تن از بیوه زنان و اطفال یتیم نیز مواد غذایی؛ شامل آرد، روغن، برنج و دیگر مواد اولیه خوراکی توزیع کردند.
بانو شکیبا یعقوبی رئیس این بنیاد خیریه که در خارج از کشور به سر می‌برد، با ارسال بیانیه‌ی در این مراسم گفت: “هدف از تاسیس این بنیاد نجات دادن خانواده‌های مظلوم و فقیری است، که در این شبانه روز‌‌ها نان برای خوردن ندارند و روز‌های سخت را سپری می‌کنند”.
در بیانیه بانو یعقوبی آمده است: “هدفم در زندگی این است، که فقرا و افراد فقیر، بی بضاعت و نیازمندان را کمک کنم، من کدام تاجر یا سرمایه‌دار نیستم، اما دولت سوئیس ماهانه مقدار پولی برای خرج و مخارج اعضای خانواده‌ام می‌دهد، من مقداری از این پول‌ها را پس انداز کردم، و به کمک دوستان آشنایان این نهاد خیریه را تاسیس کردم”.

رئیس بنیاد خیریه مهر آفرین اظافه می‌نماید: “ما برنامه وسیع‌‎تر از امروز جهت کمک، همکاری و یاری رساندن به زنان، کودکان و یتیمان افغانستان و خانواده‌های مستحق داریم”.
محمد جواد طهماسی از اعضای رهبری این بنیاد گفت: ” ما در این نهاد تلاش می‌کنیم، که به قشر آسیب پذیر جامعه(زنان و کودکان) افغانستان کمک‌های بشری توزیع کنیم”.
آقای طهماسی از دیگر خیرین کشور خواست، که بانو شکیبا یعقوبی را الگو قرار داده در شرایط بد امروزی، دست مردم افغانستان را می‌گیرد.
اسدالله سعادتی معاون شورای عالی مصالحه حکومت پیشین گفت: “امروز متاسفانه فقر دامن‌گیر همه ملت شده‌ است، در این شرایط حساس که مردم با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند، کسانی مانند بانو یقعوبی پیدا می‌شوند، که به نوعی دست مردم را گرفته و کمک می‌کنند”.
وی با بیان اینکه دامنه فقر با ایجاد بنیاد‌ها و کمک‌های بشری در کشور برچیده نمی‌شود گفت: “دولت مردان حکومت فعلی با برنامه‌های دقیق مدیریتی و دولتی برای محو فقر دست به کار شوند”.
آقای سعادتی از حکومت و نهاد‌های مددرسان بین‌المللی خواست، که روند مددرسانی را با مسائل مانند قوم و سمت آلوده نکرده و اخلاقٲ معیار توزیع را نجات انسانیت قرار دهند.
این بنیاد خیریه درحالی ایجاد می‌شود، که نهاد‌های مددرسان ملی و بین المللی از بحران بزرگ انسانی ناشی از گرسنگی در افغانستان هشدار داده‌اند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد حدود دو هفته قبل از وضعیت بشری درافغانستان هشدار داده و گفته بود، که مردم افغانستان با یکی از سریع‌ترین بحران‌های بشری درجهان روبرو هستند.
سازمان جهانی غذایی یا WFP در گزارش اخیرشان گفته، که بیش از 98 درصد نفوس افغانستان زیر خط فقر قرار گرفته‌اند یعنی 32 میلیون مردم افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند.
به اساس تخمین این سازمان حدود 3.2 میلیون کودک زیر سن 5 سال نیز در افغانستان به سوء تغذیه حاد مبتلا هستند.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button