افغانستانگزارش ها

پنجاه و دو تن طلاب پس از ۱۲ سال آموزش‌های علوم دینی از مدارس جلالیه و حقانیه ولایت بلخ فارغ شدند

مقام‌های در معارف ولایت بلخ می‌گویند؛ ۵۲ تن از طلاب‌های مدرسه جلالیه و حقاینه پس از ۱۲ سال آموزش، در سویه علما فارغ شدند.

مولوی عبدالجلیل شهیدخیل رئیس معارف ولایت بلخ می‌گوید: “انسانی با علم و دانش؛ انسان آگاه و موفق است، او از تمام مردم کشور و جوانان خواست، تا برای کسب مدارج عالی به اندوخته‌های دینی‌شان بی‌افزاید”.
مولوی قدرت الله ابوحمزه والي بلخ: “جايگاه علمای کشور را بلند خوانده و گفت، به برکت خون شهدای راه آزادی توانستیم، کشور خود را آزاد و در حال حاضر گردهم آمده، آزادانه در چنین محافل بزرگ شرکت کنیم”.
او همچنان می‌گوید؛ علما مسئولیت‌های بزرگ دارد؛ روشن ساختن و بیداری جامعه یگانه مسوولیت بزرگ علما است، و از علما خواست، تا در کنار آموزش‌های دینی آموزش‌های سیاست را نیز، برای طلاب مدارس علوم دینی تدریس نمایند”.
در همین حال مولوی نورالله منیر وزیر معارف امارت اسلامی افغانستان؛ “فضلیت علم و دانش را از منظر اسلام یگانه ابراز و یگانه راه نجات انسانها از غذاب خداوند دانسته است”.
وزیر معارف امارت اسلامی افغانستان در مورد رفع حل مشکلات مدارس دینی اطمینان داده و از آغاز دروس مکاتب در سراسر کشور نیز خبر داده است.

محمد صادق رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button