افغانستانگزارش ها

از خیانت به خبرنگاران تا دادخواهی برای‌شان

سازمان گزارشگران بدون مرز در نامه‌ای به ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان، خواستار اقدام فوری برای دفاع از روزنامه‌نگاران و آزادی رسانه‌ها در این کشور شد.
این سازمان می‌گوید؛ که وضعیت آزادی رسانه‌ها در افغانستان به طور چشمگیری بدتر شده است.

در همین راستا، نهاد رسانه‌افغانستان؛ اما معتقد است که؛ مشکل اقتصادی نه تنها خبرنگاران و رسانه‌ها بلکه همه بخش‌ها در افغانستان را تهدید مینماید و دلیل آن‌هم مشکلات سیاسی و تجارت و سرمایه‌گزاری می‌باشد، اما مشکل امنیتی را مردود می داند.
صارم سرپلی رئیس نهاد رسانه‌یی افغانستان می‌گوید: این گزارش‌ها بیشتر از جانب کسایی به نشر می رسند که در طول دو دهه گذشته، از نام خبرنگار سوء استفاده‌های زیادی نمودند.
رئیس نهاد رسانه‌افغانستان به خبرگزاری توانا می‌افزاید که: سازمان ملل متحد در این امر، خود به بررسی و تحقیق بپردازد و به سخنان افرادی که در پی پروژه سازی و سوء استفاده هستند، وقعی نگذارند.
او همچنین اظافه مینماید که: کسایی هستند که، هنوز هم و در خارج از کشور، از نام خبرنگاری که با تمام مشکلات در افغانستان حضور دارد و وظیفه ایمانی خویش را در مقابل مردم خود انجام می‌دهند، سوء استفاده می‌کند و به دنبال پروژه می‌باشند.
این در حالی است که، در طول دو دهه گذشته از نام خبرنگار و آزادی بیان در افغانستان استفاده‌های زیادی صورت گرفته و خیلی از نهادهایی که خود رایی حامی خبرنگاران در این کشور معرفی می‌نمودند، پول‌های هنگفتی را به جیب زده و در آخر هم از کشور فرار کردند.

محمد شریف رحیمی، خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button