افغانستانجهانگزارش ها

سفارتی که درب‌اش گاه با سنگ و گاهی هم با گل استقبال می‌شود

در پی پخش نوارهای تصویری از آزار و اذیت مهاجران افغانستان در ایران، شماری از شهروندان کشور در مقابل سفارت و قونسلگری آن کشور در افغانستان، دست به اعتراض زده بودند، که در این اعتراض‌ها پرچم آن ‌کشور را آتش زده و به دیوار قونسلگری سنگ پرتاب نمودند.

به گزارش خبرگزاری توانا: به دنبال اعتراض‌های شهروندان کشور در هرات و کابل؛ بخاطر بد رفتاری ایرانیان با مهاجران افغان در ایران، امروز ده‌ها تن در کابل، مقابل درب سفارت ایران گل گذاشته، و در کنار گل‌گذاری از مردم ایران به دلیل حمله شدن به سفارت و قونسلگری این کشور، عذر خواهی کردند.
این در حالی است که؛ رفتار بد دولت و مردم ایران با مهاجرین افغان همیشه وجود داشته و در این اواخر این بد رفتاری‌ها افزایش چشم‌گیری داشته و مهاجرین افغانستان در ایران را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است.
با این حال به عقیده‌ی کسانی که امروز مقابل درب سفارت ایران گل گذاشته‌اند، امریکاست که میان دو ملت هم‌زبان و هم‌فرهنگ تفرقه افگنی می‌کند.
این در حالی است که، دولت ایران؛ با وجود مستندات و ویدئوهای زیادی که نشان دهنده‌ی آزار، اذیت و هتک حرمت، از طرف ماموران ایران به مهاجرین افغانستان می‌شود، منکر بد رفتاری با مهاجرین افغانستان هستند.

خبرگزاری توانا ــ شمایل موسوی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button