افغانستانگزارش ها

ای که دستت می‌رسد؛ دستی بگیر

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز (یک‌شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۰) به ۲۵۰ خانواده‌ی نیازمند، بسته‌های مواد خوارکی خام توزیع شد.
سید ابوالحسن مسئول کمیته امدادرسانی بنیاد پیامبر اعظم در این رابطه ابراز داشت: “بیشتر از دوسال می‌شود، که بنیاد پیامبر اعظم خانواده‌های مستحق و مستضعف را طی سروی‌های جداگانه شناسی نموده و کمک می‌کند”.
افزود: “این بنیاد طی دوسال بیست پنج هزار خانواده‌های بی بضاعت را مواد غذایی، بالاتر از یک هزار خانواده را مواد خام، چندین خانواده‌ی دیگر را مواد سوخت کمک نموده است”.
در همین حال او اشاره نمود که: “بیشتر خانواده‌های مستفید شده‌، از این بسته‌های کمکی خانواده‌های معلول، بی سرپرست، خانوده‌‌ی شهدا، و افراد پیشن دولتی بوده‌اند، که نظر به تغییر رژیم شغل شانرا از دست دادند و در بدترین مشکلات اقتصادی به سر می‌برند”.
مسئول کمیته امداد، بنیاد پیامبر اعظم اظافه نمود: “ما تلاش داریم، تا این خانواده‌ها را به شکل دوام‌دار کمک نمایم”.
این بسته‌های کمکی شامل شش قلم مواد ارتضاقی ( لوبیا، شکر ،آرد،چای ، برنج ، روغن ) و ارزش این بسته‌ها ۶۲۰۰ افغانی می‌باشد.
مسئول کمیته امداد این بنیاد در ادامه صحبت‌هایش افزود: “نهادها و موسسه‌های امدادی در راستایی شناسی خانواده‌های بی سرپرست و مستضعف خود سهم بیگرند، و دخیل ساختن وکلای گذر، علمای دین و افراد سرشناس جلوگیری کنند، تا باشد این پروسه به طور شفاف بوده از حیف و میل آن جلوگیری شود”.
ذکیه یک تن از کسانی که از این کمک‌ها مسفید شده است؛ می گویند: “تا حالا از هیچ نهاد و یا موسسه‌‌یی کمک دریافت نکردیم، سرپرست ندارم و خانواده‌ی هفت نفری خود را با مشکلات زیادی از طریق (موره دوزی) کمک می‌کنم، که چندان عاید بلند، ندارد؛ تشکر می‌کنم از بنیاد پیامبر اعظم که در این شرایط ناگوار ما را کمک کردند”.
این بسته های کمکی به کمک بنیاد امام حسین و پیامبر اعظم برای ۲۵۰ خانواده‌های فقیر در کابل در شرایطی توزیع گردید، که مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و این کمک‌ها مرحمی هستند، برای دردهای مردم افغانستان.

وحیده بیات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button